Lamper til tørk

I dag har jeg laget lamper i mange størrelser og varianter, så nå er dusjen full av lamper som henger til tørk.

Endelig fant jeg en badeball (jeg hadde den faktisk i bilen…) og da kunne jeg endelig prøve å lage en ny lampe til å ha over stuebordet. 

Hamptråd, tapetlim i pulverform, en pepperkakeeske og badeball. Det er en skikkelig grisejobb, så denne gangen laget jeg et hull i esken, sånn at jeg kunne dra hamptråden gjennom.

Det sparte meg for masse klin.

Engangshansker er også greit, men ikke nødvendig, siden limet er lett og få bort.

Da jeg først var i gang med det store  nøstet, ble det tre lampe-baller til, men de brukte jeg ballong inni.

Til slutt fikk jeg lyst til å prøve med noen hekleduker også, så da må jeg bare advare min mor (les Min mor: norges hekledronning) Pass på hekledukene dine!!

Her ser du noen av lampene jeg har laget tidligere


Hvis du ikke allerede har laget, må jeg ihvertfall anbefale deg å bruke badeball fremfor ballonger til de største lampene, for da tror jeg det er enklest å få den rund og jevn.

De små lampene jeg har laget i dag er jeg ganske sikker på at blir bra, siden jeg har laget flere sånne før. Men den store krysser jeg vrkelig alt jeg har i håp om at den skal bli så fin som på bildet i hodet mitt 🙂

Har du noen prosjekter på gang?

 

Med ønske om en herlig kveld videre til deg fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#lampe #diy #gds # laglampe #hamptråd #trådlampe #homemade #hjemmelaget #kreativ #skaperglede #hamptråd #ballong #blogg # interiør #interior #oppskrift #hobby #beskrivelse #cottonballslight #light #cottonballs #interiør #interior #doityourselfe #hamplampe #hekleduk
31 kommentarer

Siste innlegg