Diy – solspeil

Her har det vært så surt og kaldt igjen i dag, men hva gjør vel det nå jeg har laget min egen lille sol her inne *hihi*

Vi blir litt “bortskjemt” med mange varmegrader og sol fra skyfri himmel og da blir det plutselg veldig kaldt når solen forsvinner og vinden river.

For en stund siden handlet jeg inn plastskjeer, og var klar for å lage speil…men…hvordan?

Det var det jeg ikke helt visste, men i dag fant jeg ut at jeg bare fikk prøve. Jeg har jo sett noen ferdige.

Jeg startet med å knekke av skaftet på alle skjeene. Så la jeg speilet på en papplate og tegnet runt. Deretter var det bare å sette igang å lime fast teskjeene. Jeg brukte limpistol.

Til sammen brukte jeg 115 teskjeer.

Da alle skjeene var festet tok jeg med meg papplaten og den gule sprayen min ut. Der putter jeg tingene jeg sprayer ned i en stor pappeske.

Denne gule sprayen heter Amsterdam og er min favoritt blandt de sprayene jeg har prøvd hittil. Lukter lite tørker fort og finnes i mange nydelige farger. Liste over forhandlere finner du her: Forhandlere

Da sprayen hadde tørket brukte jeg en tapetkniv og skjærte av pappen rundt. Til slutt limpe jeg fast speilet i midten…og sim sala bim

Jeg har som sakt sett solspeil før, men da har jeg bare sett de i gull eller bronsje. For meg er solen gul og da måtte selvfølgelig solspeilet mitt være gult også.

Men nå er jet spent. Hva synes du?

Alt på bordet har jeg også fargelagt og nå sitter jeg her i sofakroken og koser meg i mitt fargerike hjem *hihi*

Ønsker deg en fin kveld og håper du har hatt en fin start på uken.

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

Klem  fra Engla 

#gjenbruk #spraymaling #diysolspeil #solspeil #gulterkult #diy #interior #interiør #interiör #gds #hobby #mydesign #gjørdetselv #blogg #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #fargeglede #skaperglede #fargerikt #amsterdamspray #oppskrift
13 kommentarer
    1. Så stilig det ble Engla. Jeg så at de lagde lamper av skjeer for en tid siden men dette var helt nytt og skikkelig fint. Må jo bare bli glad av å ha det speilet på veggen 😀
      Nattaklemmer

    2. Det var skikkelig stilig, trodde du hadde kjøpt gule skjeer, tenkte ikke på at det går an å spraye dem etterpå. Du sprayer jo ganske mye har jeg sett og det blir veldig bra. Jeg har en plan om å endre farge på noen triste fururammer, så vi får se hvordan det går med meg

    3. Så fint solspeil <3 Greit å ha sola hjemme når det røyner på UTE 😀 Og det så jo morsomt ut å lage. Nesten som et byggesett 🙂 Ha en fin dag Engla-mor <3 Klemmer <3

    4. Jeg blei så inspirert at når jeg var på Loppis i helgen og kom over to speil, så måtte jeg kjøpe de sånn at jeg ogås kan lage noe fint 😀
      Men jeg har ikke funnet skeier og spray enda, så det må jeg få gjort 🙂
      Og så tar jeg meg friheten til å linke til innlegget ditt snart 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg