Ikke visste jeg at katter spiser stoler…,kan den bli fin igjen tro…?

Denne stolen fant jeg på bruktbutikken for noen uker siden. Den var en del av et spisestuemøblement, men stolene var halvveis spist opp…ja bordet også. Jeg tuller ikke. Mannen som jobber på bruktbutikken sa at jeg måtte se nøye over stolen, for de kom fra et hjem med masse katter. Ikke visste jeg at katter spiser stoler. Jeg vet av erfaring at hundevalper spiser på det de kommer over, men kan ikke huske å ha sett katter som har gjort det samme. Kvesser klørne ja, men ikke sånn som disse så ut. Dumt jeg ikke tok bilder, for jeg må si at det så ille ut. Jeg så for meg en flokk med skrubbsultne katter da jeg så det.

Ja, ja nok om det jeg endte ihvertfall opp med den fineste stolen og den var i grunn ganske grei, så etter å ha vasket og pusset den godt, ser den bare slitt ut, ikke halvspist ihvertfall…:)

Nå er den ferdig grunnet og mye finere allerede. Jeg liker egentlig den effekten en røff runde med sperregrunn gir. Men denne har jeg bestemt meg for å male i fargen dempet sort, så den blir ikke hvit så lenge.

Har du vært borti, eller hørt om katter som spiser på møbler?

Når man snakker om katter, det ser ut som at nabokatten har fått øye på noe, så det er best å passe på stolen min, hihi

Med ønske om en super kveld videre til deg fra Engla 

Minner om min giveaway hvor du kan vinne nydelig sølvsmykke “With love”

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#gjenbruk #stol #spisestol #interior #interiør #interiör #male #hobby #sperregrunn #mydesign #katt #hekletteppe #kattespist #nabokatta #redesign #blogg #kreativ #male #kreativ #inspirasjon #bruktbutikk  #diy #doityourself #bruktfunn #loppis #katteelsker #katter
10 kommentarer
    1. dette var en flott stol,og den blir nok ennå finere når du er ferdige med den.Att en katt gnager på møbler har jeg ikke hørt om nei,så det må ha vært helt spesielle katter som bodde i heimen med disse stolane ja

    2. Ha-ha-ha…nei ikke hørt om katter som spiser stoler før. At de kvesser klør JA, men ikke biter og egler seg innpå stoler sånn 😀 Komisk 🙂 Men den blir jo fin nå da, hvit og fin, og kjenner jeg deg rett har du vel noen andre planer med den også .-D Ha en fin-fin kveld Engla .-) Stor klem min venn <3

    3. Den stolen ble jo helt nydelig. Ekstra pent med det svarte skinnet i 🙂
      Ingen av mine katter spiser møbler, men en av dem driver vi å venner av med å klore på en kiste vi har i gangen. Ikke lett å få dem til å slutte med sånt når de først har fått den vanen…
      Når sommeren kommer skal jeg ta tak i disse oppussingsprosjektene som står rundt om kring her 😀
      Ha en strålende kveld fineste Englavenn <3
      Klemmer i massevis

    4. Stakkars katter, de var vel sulteforet da, for jeg har aldri før hørt om katter som spiser møbler. Men, men, en gang skal jo være den første. Stolen blir ordentlig fin nå da, og spennende med ny farge. Ha en fin kveld 🙂

    5. Hvis kattene hadde spist trebiter hadde det satt seg fast i tarmene deres og de ville dødd 🙁
      Det kan gi utrolig stygge merker på møbler hvis det er mange katter og de er mistilpasset. Gragd litt kan de kanskje ha gjort. Jeg har jobbet mye med katter som har det vondt. Ekstrem kloring eller biting på møbler skjer ofte fordi kattene kjeder seg, er redde, eller ikke får omsorg eller riktig ernæring. Tror stolene dine er trygge for nabokatten jeg, han så søt og velstelt ut :-). De som har hatt stolene, og kattene burde sjekkes opp. Det finnes noen “gale” kattemennesker som starter med et par katter som ikke blir kattrert eler sterelisert og etter et par år er det 24 stykker omtrent. Har vært et sånt sted og hentet kattene. Dere skulle sett kloremerkene og tisseflekkene på de vakreste antikke møbler og vakre gulv. For ikke snakk om lukten Jækk….
      Kattene hadde det vondt og mange måtte avlives på grunn av sykdom. mattilsynet er riktig instans hvis dette stmmer. Håper jeg overdriver. Ellers er du kjempekreativ. Gøy å følge med på alt du gjør. Skal begynne å hekle teppe. Det siste under spisekroken din ble fantastisk. veldig godt å bite i for mine 2 englekatter som ikke ødelegger noe som helst tihi

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg