Kan du gjette hva jeg gjorde i går?

Riktig!

Jeg har malt, hihi

Det startet kvelden før med at jeg fikk ett innfall og begynte å male kjøkkenbordet, og JA det er det spisestuebordet jeg viste frem for en liten stund siden. Det som ble så godt som nytt…Men nå er det så godt som…nyoppusset igjen…Det hadde blitt en del stygge flekker på det for hvis f.eks juce ble liggende litt for lenge ble det lyse merker. I tillegg er det dette bordet jeg bruker når jeg holder på med mine kreative sysler og det syntes etterhvert.

Først hadde jeg egentlig tenkt å bare ta ett tynt lag med hvitt, men det ble ikke noe fin, så da måtte jeg ta på litt mer og enda litt mer.

Plutselig var det nesten helt hvitt, og når jeg først var i gang da var det jo bare å fortsette med malekosten.

En messinglysestake som ble kjøpt på bruktbutikken for noen dager siden…

og noen sandkakeformer

Som du ser er det ett lite fargeskifte her igjen, for nå når julen nærmer seg er det snart på tide å pakke bort noe av det oransje igjen.

Nå skal jeg sette meg i bilen og kjøre for å hente min gode venninne. Hun kommer med bussen fra Trysil og skal være hos oss i helgen.

Gjett om jeg gleder meg ♥

Hun er veldig flink til å ta bilder, så jeg skal spørre henne om hun kan ta noen bilder av resultatet.

 

Med ønske om en herlifredag fra Engla

#interiør #interior #tips #gjenbruk #hobby #diy #gamleskatter #bruktfunn #sandkakeform #messing #male #malemessing #gammel #gamle #inspirasjon #oppussing #bordl #spisebord #håndverk #fornye #gammelskatt #sperregrunn #gammeltbord #lysestake #diy #gds #makeover
23 kommentarer
    1. Du er jammen effektiv på malerfronten:)kjekt å fornye seg til den stilen en selv liker,billigere enn å kjøpe nytt er det i tillegg :))ha en fin dag og kos med venninnebesøk

    2. fruensvilje: Tusen takk kjære deg <3 Forandring fryder og når det i tilegg ikke koster noe er det helt greit 🙂
      Det tar litt tid å bo seg til, men nå ble det i hverfall lyst og fin i kjøkkenkroken 🙂

      Kos deg med dagen 🙂

      Klem fra Engla

    3. Male er gøy, men mye arbeid 🙂 jeg har malt masse møbler og vegger, og akkurat hjulpet en venninne i gang med sine malerprosjekter, hun maler alle møblene sine hvite.
      Jeg bruker først ett strøk med heftig grunningsmaling på møbler og trapper, da henger det bedre. Og får å være på sikre siden at møblene holder seg, så etter ett strøk med heftig grunning, maler en resten med gulvmaling.
      Hva maler du møblene dine med?

    4. Lisbeth Pedersen: Ja maling er kjempegøy og tidkrevende 🙂
      Jeg har kun malt med heftgrunn denne gangen. Dette fordi jeg ville ha den litt slitte gamle looken og hvis jeg finner ut at jeg vil male senere er grunningen allerede ferdig 🙂 Tidligere i år har jeg malt to skap på samme måte. Det ene er solgt og det andre henger på veggen her 🙂 Tidligere var jeg ikke så nøye på det, men nå tar jeg meg som regel tid til å grunne ordentlig, for da blir resultatet så mye bedre 🙂

      Så snill du er som hjelper din venninne <3

      Ha en fortsatt fin dag fine Lisbeth 🙂
      Klem fra Engla

    5. HERLIG!! Jeg digger at også du forandrer farger etter årstider og høytider 🙂 Du tar det hakket lengre og maler. Strålende 🙂 Gleder meg til å følge pynting av Englahjem mot jul 😀
      Stoooor klem!

    6. Det er så kjekt å holde på med ting vi liker å holde på med. Resultatet kommer nok til å bli veldig bra, og så blir det så lekkert når det er lyst.

    7. Herlig og hvitt overalt 😀 Kose deg masse med venninna di da 🙂 Er det hun som har vært hos deg før noen ganger 🙂 ? Ha en herlig fredag da 🙂 Klemmeribøtterogspann <3

    8. Flinke kreative deg:) Jeg tror du bobler over av ideer og påfunn:D
      Håper du får en supertrivelig venninnehelg:)
      Stor godhelgklem fra meg<3

    9. Fru Stussli: Tusen takk kjære deg <3 De gærne har det godt sies det og jeg må si at jeg følte meg till gal da jeg satte igang igjen 🙂
      Blir spennende å se om jeg i det hele tat får ryddet opp til jul, hihi

      Stooor klem til deg <3

    10. Vanja: Ja det er gøy å holde på. Det tar litt tid og få alt til å passe sammen. Med alle de mørke mexicomøblene ellers, var det godt å få bodret lyst 🙂

    11. frodith: Tusen takk kjære deg <3 Monika har vært her flere ganger nå, men i forhold til bloggen har hun vært "anonym". Anett derimot er hun som var her da vaniljeogpepper var på besøk 🙂

      Håper du har en fin dag!
      Klem fra Engla

    12. Livsrom: Tusen takk kjære Liv <3 Ja her mangler det ihvertfall ikke på ideer og pågangsmot 🙂
      Venninnehelgen var superkoselig <3

      Ha en fortsatt fin dag!
      Klem til deg fra Engla

    13. Lisbeth Pedersen: Tusen takk <3 Jeg synes det blir litt røft og tøft sånn som jeg liker, og vil jeg ha det annerledes er jeg ihvertfall ferdig med grunningen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg