Spisestuebordet ble så godt som nytt

Bildene er fra innflyttingen her og er ikke av beste kvalitet, men jeg tenkte alikevel at jeg ville vise dere det.

Kanskje noen får litt inspirasjon. Jeg ble ihvertfall fornøyd med resultatet.


Da jeg fant bordet på bruktbutikken så det sånn ut. Ikke spesielt tiltrekkende, men jeg så potensialet.

Det var ihvertfall et veldig solid bord som tåler en trøkk, så her kan man danse på bordet uten at det faller sammen.

På disse bildene synes også det gamle gulvet. Ripete og stygt…men det nye gulvet derimot er jeg superfornøyd med og har aldri jeg sett maken hos noen andre.

Det nye gulvet kan du se her→Nytt gulv – Snakk om julegave 🙂
Tilbake til bordet…

Det første jeg gjorde var å male underdelen eggehvit og etterpå gikk jeg løs med jernvitrol på bordplata.

For lutet furu er jeg ferdig med for en stund og jernvitrolen gir drivved effekt, noe som passer utmerket til resten av møblene mine.

Da jeg var ferdig med bordplata, syntes jeg kontrasten ble litt større enn jeg ønsket, dermed gøv jeg på og malte underdelen i fargen sand.

Da ble jeg endelig fornøyd med mitt “nye” bord og synes at de nye kurvstolene passet perfekt.


Putene på stolene og underdelen på bordet passet også bra ♥

Etter at bordet kom på plass fikk jeg tak i en kjøpmannsdisk som jeg malte i samme farge.

Den har vært med på noen bilder her før, men ikke med fokus på den, så kanskje jeg viser frem den i morgen.

 

Er du glad i å pusse opp gamle møbler?

 

Ha en fortsatt fin dag!

Klem fra Engla

 

#interiør #interior #DIY #oppussing #gammelskatt #bruktfunn #spisestue #spisebord #male #jernvitrol
11 kommentarer
    1. Jeg pusser ikke så mye gamel møbler, og er vel litt lite opptatt av interiør.. men har kommet meg:-D Har begynt å bry meg litt mer. Jeg synes ting blir veldig fint når det er lyst og hvitt 🙂 Så jeg synes jo selvfølgelig det ble veldig fint med hvit underdel 🙂 Ble kjempefint hele bordet Engla 🙂 Og jeg skjønner godt at du pusser og ordner, for det blir så fint hos det atte :-)Stor klem til deg min venn <3

    2. Det ble kjempelekkert 🙂 Jeg har nesten likens bord som deg som skal få seg make over senere,å nå ser jeg hvor fint det kommer til å bli 😉

    3. Lekkert Engla:) Den jernvitrolen gi jammen en flott farge også:) Måtte inn å titte, og du har et utrolig flott og spesielt gulv:)
      Det er ikke mye oppussing av møbler for tida, men det hender. Det blir oftest maling jeg tyr til;)
      Ha en fortastt flott kveld:) Klem<3

    4. bordet ditt ble utrolig fint,nå har ikke jeg restaurert møbler men jeg tar vare på alt jeg har selv om det blir 10 forskjellige tresorter på stua :))men hvem hvet det kan jo hende jeg prøver en vakker dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg