Fornyer mexicoskapet

Først vil jeg bare få si tusen, tusen takk for alle de fine omtalene flere av dere herlige bloggvenner har gitt meg i forbindelse med giveawayen.

Jeg blir helt rørt av alt det fine dere skriver, så igjen 1000-takk ♥

Så var det mexicoskapet.

Dette flotte skapet fikk jeg tilkjørt i helgen, men det jeg ikke visste var at det var beiset  i en farge med mye rødt i.

Den fargen passet desverre dårlig til gulvet og de andre møblene mine, så i går fikk jeg tak i beis og satte igang å beise.

Med meg til forhandleren hadde jeg en bit av gulvet mitt og ett bilde av stuebordet i håp om at de kunne hjelpe meg.

Jeg kom godt i gang og jammen tror jeg det blir bra. Så da er det bare å fortsette jobben i dag.
Som du kan se på det øverste bilde er det et detaljerikt skap, så det er nok noen timers arbeid til som gjenstår.

Men jammen er det gøy, også blir det nok akkurat sånn som jeg vil ha det til slutt, selv om jeg aldri har beiset møbler før.

Fortsettelse følger…hihi

 

Ha du lyst til å lage en sånn tavle kan du lese mere om den her→Tavle av gammel fururamme

 

Pleier du å kjøpe brukte møbler?

 

Med ønske om en herlig dag til deg fra Engla

 

Minner også om Giveaway – hvor du kan vinne nydelige apotekerglass!! 

#interiør #oppussing #møbler #bruktfunn
21 kommentarer
    1. Owwwæææ! Dette er litt sånn som på tv. Fortsettelsen følger og så må jeg vente en uke…. Jeg er SÅ dårlig på det!!
      Gleder meg skrekkelig til å se dette ferdig!!
      Ha en strålende dag fineste flinkeste Engla <3

    2. Skapet er jo helt nydelig, og det blir spennende å se det ferdige resultatet.
      Jeg var litt tøffere før, og beiset og malte og drev på, men da var det bare meg og mine ting. Nå er vi fire, og det hender jo (ganske ofte) de andre ikke er enige med meg.

    3. Fru Stussli: Hihi, nå måtte jeg le høy, nesten så jeg var redd lykkeliten skulle våkne 🙂
      Håper det blir ferdig i løpet av morgendagen jeg og gjett om jeg gleder meg også, fo da kan jeg fylle det proppfullt med duppeditter 🙂

      Ha en strålende dag du også Bentevenn <3

    4. outofoffice: Tusen takk 🙂
      Jeg falt pladdask for det og har jo mexicomøbler fra før, så dette passer perfekt 🙂

      Kjenner til det med delte meninger og det er jo der jeg har en fordel, for lykkeliten sier bare at alt er fint han, hihi
      Ha en herlig dag videre!

    5. Så fint det skapet er 🙂 Jeg digger den litt røffe stilen 😀 Av og til må litt fix til for å få det til å passe inn 😀 Morro! Ha en nyyydelig dag kjære du <3

    6. ladyaugust: Tusen takk 🙂 Ja litt fix gjør det også på en måte enda mere til mitt 🙂
      Ha en nydelig dag videre du også <3

    7. Gleder meg til å se resultatet! 🙂 Jeg kjøpte veldig mye brukt før, men etter at vi kjøpte hus har vi kjøpt mye nytt. Er så mye på huset som skal pusses opp, så tenkte det fikk holde med de prosjektene.

    8. Jeg er veldig spent på å se hva du får til Engla, kommmer bare LITT liksom, og så får vi ikke mer 😀 Det var et vakkert skap uansett 🙂 som du kan putte mange andre fine ting inni, som du lager selv kanskje 🙂 Jeg håper du har en fin dag på landet Engla, kom plutselig på at vi har avtalt å møtes på jule-marked og det gleder jeg meg til 🙂 Nå er jeg på plass i sofaen her , kommet meg hjem, og sitter og strikker 🙂 Stor klem til fine Engla <3

    9. Christine Mysen: Det gjør jeg også, hihi
      Skjønner godt at dere går for nytt hvis dere holder på å puse opp huset i tillegg. Men når huset er ferdig kanskje dere må pusse opp møblene 🙂

    10. frodith: Det blir jo ikke sånn kjempeforandring da, men det blir en litt mørkere utgave også får jo hele skapet en litt freshere look da 🙂

      Godt å høre at du er trygt hjemme igjen kjære frodith <3
      Nå må du bare komme deg på beina igjen også sees vi plutselig på julemarked <3
      Kos deg med strikketøyet ditt <3
      Go´klem til deg fra meg

    11. Oh it made me sentimental and nostalgic, when I was growing up we had a chalkboard on the wall in the kitchen by the phone, and we used it for like incoming/outgoing messages to each other and like quotes or whatever, I miss those days when folks wrote words before everything became just electronic. I read an article in TIME that the first ‘e-library’ opened here in San Antonio with….no books? WTF? and they just have like 500 ‘e-readers’ they lend and it’s all digital, I don’t really look forward to a future like that, I love my paper books! Truth be told, the greatest literary works were written on paper and typewriters, and some of the best writers nowadays understand this and still ‘unplug’ and write that way.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg