Mitt dyrbare arvegods

Disse flotte asjettene har jeg arvet etter min kjære farmor.

Hun døde da jeg gikk gravid med min datter for 20 år siden.

Asjettene har ligget godt nedpakket i pappeske eller stått trygt i kjøkkenskapet siden jeg fikk dem,

men framskapet jeg har vist frem tidligere hadde en egen talerkenrekke, så endelig har talerkenene fått se dagslys.

Det er koselig å endelig kunne ta de frem ♥

Ett koselig minne etter min snille gode farmor ♥

Har du noe du har arvet eller fått som betyr ekstra mye for deg?

 

Med ønske om en fortsatt fin kveld til deg fra Engla♥

 

Minner også om → gavedryss…←  med trekning 1 september

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

 

#interiør
17 kommentarer
    1. Oi, de var gamle og fine 🙂 Moro å ha noe etter besteforeldre, og som er typisk for den tiden. Er det bladgull på kanten der Det brukte de jo så mye før 🙂 Hadde du nært forhold til henne? :Veldig pene 🙂 Pass godt på dem. Ha en fin kveld videre fineste Engla. Klem <3

    2. Åh så nydelige disse var! Forstår godt at de må vises frem og ikke pakkes bort. Herlige farger. Ofte har slike gamle fat litt duse farger og rosemønster. Disse var både spesielle og vakre. Så moro for deg å ha arvet det.
      Jeg har et heklet sengeteppe som min farmor heklet til meg er det mest dyrebare jeg har av henne. Har jo ander ting jeg har arvet, men de har ikke samme verdi for meg.
      Ha en finfin kveld søte Engla <3

    3. Å så flott 🙂 selvfølgelig må du har dette fremme på pynt, gjør seg helt sikker godt i framskapet ditt. Herlige minner samler vi på <3
      Jeg har 2 forskjellige servicer etter mine besteforeldre, de er ikke komplette men de delene jeg har holder for meg 🙂 Har de stående i glasskap på stuen. Kan ikke ha de i hylle på veggen for servicen inneholder potetskål, sausenebb, store serveringsfat...
      Klemmer

    4. nydelige fat du har arvet bra du har fått en tallerkenhylla så du kan nyte dei og ikke bare lukke dem inne bak en dør.
      Jeg har 5 malerier som min farmor har malt og dei er nok noe av det mest dyrebare jeg har i min stue

    5. Disse var flotte! Kjekt å pynte med slikt som også har en affeksjonsverdi. Jeg har vært så heldig å få gave fra både av mine foreldre og mine svigerforeldre som de en gang fikk i bryllupsgave. Med oransje på. En farge jeg ilker veldig godt 🙂 God helg! 🙂

    6. frodith: Ja dette må vel kunne kalles gamle skatter <3
      Tror det er bladhull som er rundt kanten, for nåe jeg var yngre og ikke så veldig forsiktig og nøye med tingene puttet jeg en av de i micro`n og da gnistret det godt 🙂
      Jeg hadde ett veldig godt forhold til min farmor og hun betyr veldig mye for meg den dag i dag <3
      Ha en fortsatt fin dag fineste frodith <3
      Go´klem fra Engla

    7. Fru Stussli: Ja det er utrolig koselig og omgi seg med ting som kommer fra mennensker man er glad i <3
      Jeg har også ett sengeteppe som farmor har heklet i tilegg har jeg noen smykker etter henne. Dyrebare skatter <3

      Ønsker deg en fortsatt fin dag kjære søte Bente <3
      Stooor klem til deg fra meg

    8. Lisbeth Pedersen: Åh ja det er så koselig med arvegods som bringer frem gode minner bare ved å se på det <3
      Heldige er vi 🙂
      Ha en fin dag fine Lisbeth <3
      Klem fra Engla

    9. fruensvilje: Ja det føles godt og endelig ha de fremme <3
      Så koselig å ha egne kunstverk etter din farmor, da har du jo virkelig en bit av henne der <3
      Hadde vært gøy å få se en gang 😉

    10. Morsinunge: Tusen takk <3
      Ja det har du helt rett i, det viktigste for meg er ikke at alt nødvendigvis må passe så godt sammen i form og farge, men at de tingene jeg omgir meg med har en betydning for meg 🙂
      (også prøver jeg så godt jeg kan og få det til å se pent ut også da :))

    11. dandilion: Tusen takk <3
      Ja disse betyr mye for meg 🙂
      Koselig med gaver som betyr litt ekstra 🙂
      Orange er en herlig farge, så da er det bare å glede seg til den årstiden vi går inn i nå 🙂
      Ha en fortsatt fin dag!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg