Ett enkelt og billig alternativ for å fornye både klær og hjemmetekstiler

En pakke med tekstilfarge og en med salt kan virkelig gjøre en stor forskjell.

Jeg bruker den samme fargen som jeg bruker da jeg lager Batikk .

Forrige uke farget jeg håndklær, vaskekluter, duker og en genser lilla.

Gøy med litt forandring og når prisen er ca 100 kroner går det jo ann og gjøre det både titt og ofte 🙂

Hekleduken under på bilde under kjøpte jeg på bruktbutikken.

Jeg likte ikke den opprinnelige fargen, men det spiller jo ingen rolle når man enkelt og greit kan farge det 🙂

Har du prøvd tekstilfarge?

 

Nå skal vi ut på tur.

Da lykkeliten skal ta formiddagsduppen sin i dag tror jeg jammen jeg skal sette meg i solveggen :)♥

Kanskje jeg river litt filler også, for jeg synes det er veldig greit å gjøre litt samtidig 🙂

Har du noen planer for dagen?

 

Ønsker deg en superfin dag!

Klem fra Engla

15 kommentarer
    1. Jeg farget trekkene til de gamlespisestue stolene våre med tekstil farge. Egentlig veldig enkelt, og i vårt tilfelle passet det bedre med svarte stolputer enn med hvite! Det var forøvrig en god ide å farge håndklærne!

    2. Fin lilla farge.
      Har slike duker jeg også, hvite, kanskje jeg skulle ha satt farge på tilværelsen:)))
      Jeg skal ut i solen og rive filler.
      Ha en fin filledag du også.

    3. Jeg har ikke farget noe siden da jeg var ungdom og hadde fått en flekk som ikke gikk bort på ei bukse:-) Supert å tenke på å fornye seg på en så enkel måte!
      Jeg lager bordkort i dag. Ha en fin dag

    4. Siv: Ja det var lurt 🙂
      Har faktisk tenkt tanken selv, for mine er linfarget, eller rettere sakt var linfarget…
      Holder seg ikke lenge med små sølete fingre 🙂

    5. Hanne: Tusen takk 🙂
      Ja det er gøy med litt forandringer, men greit å ha litt forskjellig man har lyst til å farge når man først setter i gang.

      Kos deg med filleriving og nyt det fine været!

    6. Det var nettopp det som var problemet… men når det er sakt, så blir det ikke så mye finere med svart heller… en mellomting hadde sikkert vært det mest praktiske. Men det er lettere å få vekk flekker fra det sorte enn fra det hvite… selv om alt synes med en gang!

    7. dette var noe jeg gjorde en del for 30 år siden,var faktisk ikke klar over att dei selger slik farge fortsatt,kjempekjekt å skape sine egne farger på tekstiler

    8. frodith: Nei, desverre ligger den nok langt over mine evner…
      Klare bare å hekle masker jeg ikke engang vet hva heter jeg, så det mangler nok litt før jeg sitter å hekle duker 🙂
      Tror det hadde endt på samme måte som med “Nille” genseren, i fanget til min mor 🙂

    9. fruensvilje: Ja det er herlig å omgi seg med farger 🙂
      Tekstilfargene er kanskje ikke så tilgjengelig nå som det var.
      Husker at de hadde det i dagligvarebutikken før.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg