Fruktskål av gamle “truser” :)

Inspirert av min venninne Susann og innlegget  Oldemors gamle “truser”…. Blir til fruktskål :)) måtte jeg jo bare prøve meg på en fruktskål.

Så i går bar det i vei til bruktbutikken for å kjøpe hekleduker og til den nette sum av 15 kroner fikk jeg fire “nye” duker.

Vel hjemme igjen var det bare å skride til verks:

Først koke vann,

ta av kjelen, ha i lik del med sukker og røre godt.

Bløtlegge duken i sukkervannet 

kle en bolle som har den formen jeg vile ha med plastfolie,

for så å legge duken over.

Forme duken sånn som jeg vil ha den og la den tørke. 

Jeg var litt utolmodig, så den ble litt sliten øvers, men slett ikke verst til å være første gangen:)

(men jeg tror det er lurt å la den tørke ett par døgn i stedet for ett…)

Så tusen takk Susann for tips og inspirasjon ♥

Ps. Jeg må bare anbefale deg å ta en titt innom http://susn.blogg.no/

En blogg fylt av kreativitet og skaperglede, men også livets alvor.

Ønsker DEG herlig dag videre!

Klem  fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

#diy #hekling #hekleduk #hobby #fruktkurv #stivelse #sukkerlake
11 kommentarer

Siste innlegg