Mitt “nye” spisebord

I går kveld tok jeg siste strøket på spisebordet, så nå er det ferdig, igjen….:)

Det er flere som har lurt på hvilken maling jeg har brukt og denne gangen har jeg brukt en maling fra Flügger som heter Interior High Finish. For å få det ordentlig gikk jeg på en ren malingsbutikk, for på byggvarehandelen har jeg fått råd som har vist seg å være så som så.

Denne malingen var ihvertfall en drøm å male med og skal være slitesterk. Jeg brukte 20 glans siden dette er et gammelt bord med hakk og riper, for med lavere glans forsvinner ugjevnhetene mer.

Det jeg også har lært på den harde måten er at skikkelig utstyr er alfa omega, så om kosten koster mye er det verdt hver krone, for med dårlig kost blir resultatet dårlig.

Fargen jeg har brukt på bordplata heter Solid og har fargekode 2363

Understellet har fått et toppstrøk med fargen Dempet Sort, også har jeg pusset frem de andre fargene som var under. Bl.a turkis, hvit og sand.

Her feirer jeg mitt ferdig bord med kaffe og sjokolade, bare fordi jeg fortjener det…:)

Gottestopp sa du…..hæ hørte ikke?

Da gjenstår det bare å se om jeg blir fornøyd med bordet nå da, haha

Har du noen prosjekter på gang?

 

Minner om min giveaway – hvor du kan vinne nydelig putetrekk

Med ønske om en herlig kveld videre!

Klem fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#diy #inspirasjon #flügger #inspiration #homemade #madebyme #hjemmelaget #mydesign #hobby #redesign #reuse #gjenbruk #tips #diytips #recycle #blogg #kreativ #kreativt #gds #sds #interiordiy #male #spisebord #kjøkkenbord #upcykling #oppussing #solid #male #fornye #interiør #interior #spisestuebord
17 kommentarer
    1. Så fint det ble 😀 Jeg vurderer å pusse opp spisestue bordet selv, arvet ett bord som er minst 50 år gammelt, og det er i en stygg trefarge.. men er redd for å ødelegge det helt 😛

    2. Åå, det passet bra med sjokolade og kaffe på DET sjokoladebordet da 😀 Det ble veldig fint ferdig, og med masse fin pynt til, koselige servietter og alt 🙂 Jeg ble ferdig med hestehovvesken i går og er sendt til hun som vant, så jeg har begynt på noe nytt hekleprosjekt 🙂 Moro! Håper du har hatt en flott dag Engla, har Lykkeliten ferie eller? 🙂 Det har JEG hvertfall 😀 Hi-hi. Stor diger ferieklem <3

    3. Kjempefint! Ikke ulikt mitt spisebord og det malte jeg med fargen sjokolade i mange år, før jeg i fjor bestemte meg for at knallgult var kult 😀
      Dette var en veldig behagelig farge.
      Stor klem til flinkeste Engla

    4. bordet ditt ble kjempefint.Jeg er helt enig i att utstyret er halve jobben,og renser en det etterpå kan en børste vare lenge.
      Godtestopp ja hi hi,du fortente det sikkert,vi sier det:))jeg holder meg har faktisk ikke drukket annet enn vatn og kaffe heller dette året og det går kjempegreit :))

    5. Fint ja:) Nå har jeg endelig lagd blogg om takknemlighetssteinen. Blir postet en dag, skal sende deg link. Heldigvis hadde jeg tatt bilde, for den har forsvunnet fra pulten min, det må ha vært en nisse her, enten med to eller fire føtter:) Jeg hadde en hvit og en sort fjør, de er også forsvunnet, skal bli spennende å se når de dukker opp igjen, for det gjør de helt sikkert:)

    6. Nå har jeg tatt meg den frihet og sittet og sniket og snoket på bloggen din. Sett på flere prosjekter du har hatt, og ting som du har laget.
      du er jo sykt råflink da!
      helledussen..
      du er jo rene motivasjons kilden! kjente jeg ble helt ” ååja… jaa.. åå så kult..” når jeg har sett igjennom her!
      du har virkelig talent for dette her, det er det vertfall ikke tvil i!!

    7. Dette ble stilig, en behagelig farge! Ser jo det at jeg bare MÅ male bordet mitt etter sommeren! Det kan jo faktisk bli bra. Det er i hvertfall verdt et forsøk å male først, istedenfor å kjøpe nytt, for bordet er jeg veldig fornøyd med – er bare SÅ lei furu..

    8. Så flott bordet ble. Kan liksom kjenne på atmosferen som kommer ut av et slitt g gammelt bord. Alle de flotte samtalene en har rundt spisebord. Det er noe eget med det.
      Nyt jobben din og bordet. Det har du vell fortjent, og ja prosjektene står i kø for tiden.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg