Jeg har testet energibesparende maling!

Ja du leste helt riktig, nå har jeg malt med en maling som skal være energibesparende. Som du kanskje vet maler jeg både titt og ofte. Det siste halve årert har det blitt alt for ofte!

Jeg var egentlig godt igang med å male hele leiligheten hvit i fjor også, men i forbindelse med at jeg var med og utarbeidet et lokalt fargekart ble det noen runder med maling her hjemme også.

Rett før jul var både stue og kjøkken mørkegrønt, men 20 desember fikk jeg nok. Det ble rett og slett for mørkt her.

Jeg valgte en lysere farge, men den hadde fortsatt et hint av grønt. Denne fargen holdt julen gjennom, men jeg ble fort klar over at det jeg egentlig vil ha, det er hvitt. Siden det er så mye farge på alt annet her er det fint å ha en helt hvit bakgrunn.

Så var det å finne riktig hvitfarge da, for hvitt er ikke bare hvitt det heller. Det har jeg lært etter alle mine malingsstrøk. Jeg søkte på nettet og leste om spesialitstenes favoritter. Det var da jeg kom over denne spesielle malingen.

Det er Nordsjø sin egen unike blanding, og malingen heter Nordic Light

 

“Nordic Light er vår hviteste helmatte veggmaling for innendørs maling. Takket være den unike Lumitec teknologien reflekterer Nordic Light opptil 40 % mer lys. Dette gjør at rommet virker lysere og dermed at belysningen kan reduseres med opp til 20 %, men likevel bli oppfattet som like lyst. Dette gir en energisparende effekt.”

Nå er kjøkkenveggene hvitere en hvitest, så da er det vel bare å ta tak og lister også, for de ble gule i forhold. 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med å få lyse vegger igjen “hihi”

Har du noen prosjekter på gang?

Følg meg gjerne på facebook Englas kreativ verden  og på instagram englaskreativeverden  der oppdaterer jeg daglig med bilder fra min kreative hverdag.

 

Ønsker deg en fortsatt fin kveld!

Klem fra Engla

 

#nordiclight #nordsjö #nordsjømaling #maling #diy #interior #interiør #interiör #fargekart #gjørdetselv #blogg #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #fargeglede #skaperglede #fargerikt #fargekode #oppussing #fargerikt
4 kommentarer
    1. Ja det ble veldig stilig med den hvite fargen. Da kan du liksom forandre mer farger rundt på møbler å slikt, enn en mørkere farge på veggen.

    2. med så mye farger som du ellers har syns eg kvite vegger og tak er alltid finest.
      Generelt syns eg det uansett….eller lyse farger , kanskje en kontrastvegg…spørs litt
      eg lurer på om du har et hemmelig rom til alle de spisestuestolene du har. Eg scrollet gjennom mange innlegg og ser at du hvertfall hadde 3, kanskje 4 ulike stoler til bordet. De fineste var de med brunt tre syns eg,men eg elsker sånne gamle møbler. DE rosa på siste bildet er søte men eg får så vondt i baken av stoler uten polstring…ahahhaha 😀 masse lekkert…emn som du sier kanskje er leiligheten mindre nå med alle malingslagene 🙂
      Du har mange fine idder….sofaen ble helt magisk <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg