Det er deilig å være norsk i Danmark!

Forrige helg var vi så heldige å få oppleve LEGOLAND for første gang. En fantastisk opplevelse både for liten og stor. Hvis jeg skulle oppsummere turen med et eneste “ord”, må det bli WOW!!!

Vet ikke hvem som ble mest betatt jeg, men bøyer meg ihvertfall i støvet, og tar av meg hatten for denne imponerende verdenen.

Alle fargene, alle de små og store byggverkene og alle de timene med arbeid som ligger bak hver eneste lille detalj.

Lykkeliten elsker lego, og bruker timesvis på legobyggingen sin. Etter to timer i fornøyelsesparken kunne han fortelle oss at dette var den beste dagen han hadde hatt.

Jippii, allerede nå hadde jeg oppnådd målet mitt, for det var først og fremst med tanke på han vi tok denne turen. Han blir seks år neste helg og jeg hadde så lyst til å gi han en spesiell opplevelse.

Og en spesiell opplevelse ble det virkelig! Det ble en fantastisk helg vi sent vil glemme. 

I tillegg til alle de små og store byggverkene, ble spøkelseshuset og Ninjago world noen av høydepunktene for oss i fornøyelsesparken. Begge bød på en ekstra wowfaktor som ikke var forventet. Det synes jeg forresten var gjenomgående for hele turen. Jeg ble positivt overrasket hele veien.

I spøkelseshuset vrimlet det av vampyrer og monstre og selv om jeg ikke er så glad i fart og spenning fikk meg en overaskende tur opp i luften. Jeg ble “livredd”, men du verden så gøy vi hadde det!

Det ble masse is, masse god mat og på fredagskvelden ble det selvfølgelig ostepopp. For selv da man er på ferie er det viktig å holde på rutinene, eller hva?

Her er 5-åringen i gang med å spise pizza “hihi”  

Kveldene og nettene tilbragte vi i Legoland holiday village en stemningsfull plass i naturskjønne omgivelser. Den ligger rett utenfor fornøyelsesparken og byr på masser av uteliv og lekemuligheter.

Her bodde vi i en ekte Ninjago hytte. Skal det være, så skal det være! 

Veien vi bodde i het Beaver valley og takket være de flotte legobeverene, var det lett å finne veien hjem. Selv for en 5-åring som ikke har lært å lese.

Hver morgen spiste vi så mye vi bare orket fra Pirate`s inn sin deilige frokostbuffe, og da vi kom tilbake på hytta sto andemor og alle barna og ventet på sin frokost.

Utrolig gøy å få oppleve dem på nært hold. De fantes ikke redde, så jeg krøp runt på alle fire og tok bilder når lykkeliten og kjæresten min matet de. “hihi”

Det var en laaang reise, men takket være god mat, shoppingmuligheter og gode lekemuligheter på Color Line ble reisen til og fra Danmark en herlig opplevelse det også

Til slutt vil jeg bare si tusen takk til Legoland og Color Line SuperSpeed, dere leverer virkelig!

Bye, bye Legoland! Eller på gjensyn vil jeg si, for jeg håper virkelig at dette ikke blir vår siste tur dit.

Har du vært i Legoland?

#legoland #ferie #reise #legolandholidayvillage #colorline #colorlinesuperspeed ##lego #fornøyelsespark #spøkelseshus #ninjago #ninjagohytte #ninjagoworld #opplevelse #shopping #ostepopp #mat #is #båttur #familieferie #helgetur #
4 kommentarer
    1. jeg var i legoland for første gang i 2015 da meg og gutta og ei venninne og gutten hennes kjørte ned 🙂 ganske fascinerende hele legolandet 🙂 nydelige bilder 🙂 ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg