En sliten teak kommode har fått nytt liv…

Denne uken har jeg pusset opp en gammel teak kommode, som jeg har hatt stående i garasjen en stund. Egentlig vurderte jeg å kaste den, men så fikk jeg en ide… *hihi* 

En hunde/katteseng! Utgangspunktet var en kommode som ligner på denne, men veldig mye mer sliten.

Jeg valgte å male den med Annie Sloan sin chalk paint. Fordelen med den malingen er at man slipper unna alt grunnarbeidet. Det eneste jeg gjorde før jeg satte igang var å vaske kommoden. Når jeg maler blir det fort litt søl og klin, og da er det en fordel at denne malingen kan vaskes bort med litt vann. Dette er en maling man fint kan ta med barna og jobbe med, så lykkeliten har vært med flere ganger.

Da den var ferdig malt forseglet jeg den med klarvoks og til slutt litt mørk voks, for å få den til å se skikkelig gammel ut. 

En nymalt sengekommode i gammel stil *hihi*

Gardinen festet jeg i en vaier og potene lagde jeg en egen sjablon til på en pappbit.

Nå mangler det bare en katt eller hund som vil sove her, og siden jeg ikke tåler pelsdyr kommer jeg til å selge denne.

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden *♥*

Ønsker deg en fin dag videre!

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

Klem  fra Engla ♥

 

5 kommentarer

Siste innlegg