Hva skal barnet hete…?

For to dager siden fikk vi et nytt familiemedlem. En liten undulat som vi hentet hos oppdretter, bare for å være sikker på at vi fikk den så ung som mulig.

Mamma`n het Lille Gress. I sin streben etter å gi barna sine all den næringen de trengte døde hun selv. Det er vistnok ikke så uvanlig siden de “kaster opp” maten for å gi til barna sine. Undulatungen vår er veldig lik sin mor, bortsett fra at det sansynligvis er en hann. Så først tenkte jeg å kalle han Lille Gress, men så er det jo litt gøy å finne på et navn selv også da.

Tidligere i dag spurte jeg om mine følgere på instagram hadde noen forslag til navn og der kom det flere fine forslag. Bl.a Lille Strå, Kiwi og Color. Jeg falt veldig for Lille Strå, men tror det er litt tungvindt. Jeg synes Kiwi og Color var fine også. 

Hva tenker du?


Er han ikke skjønn?

Allerede etter to dager er den håndtam, flyr rundt og lander på hånda igjen. Et sosialt lite familiemedlem med mange herlige kvitrelyder. Han har allerede smeltet våre hjerter og jammen tror jeg han har blitt litt glad i oss også. “hihi”

Ta gjerne en titt på facebooksiden min Englas kreative verden og instagramkontoen min englaskreativeverden. Der legger jeg daglig ut bilder fra min kreative hverdag.

Tusen takk for at du titter innom meg og min verden 

Jeg  deg en fin kveld! 

Klem fra Engla

#undulat #undulatunge #familie #mor #død #undulatmor #dødundulatmor #avel #oppdretter
7 kommentarer
    1. synes kiwi hørtes fint ut eg ) men Are er okså fint og det sies att navn med A i kan en undulat lære seg å si ) så han kan lære seg å si Are )) skjønn var han

    2. Hei, så fin. Om underlaten er rosa,som det ser ut på bilde, over nebbet, så er det en jente. Det første navnet som poppet opp hos meg var Timotei. Eller lille Bird 😀 Samara. Denne underlaten minnet meg om vår Pelle. Underlat er så koselig.

    3. åååå… så søt.
      Jeg falt for det blå på stjerten. Det fikk meg til å tenke på en påfugl.
      Så hadde jeg skulle gitt den navn hadde det rett og slett blitt Påfugl, eller Pavo

    4. Jeg synes umiddelbart at den kan døpes Antibes 😊 (grønn som ASCP Antibes green) Passer perfekt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg