Forbudt kjærlighet…

Jeg vet alt om kjærlighet ved første blikk. Har opplevd det flere ganger…. Den typen kjærlighet som gjør deg varm om hjertet og får deg til å smile bare ved tanken. Det opplevde jeg igjen i går og er rett og slett hodestups forelsket. Men vet at det bare må bli med det.

Bare se på disse skjønne nøstene…

De er jo rett og slett til å spise opp.

Jeg har alltid vært veldig glad i dyr og vokste opp med katter. Men jeg er desverre blandt de som er veldig allergisk. 

Jeg har hatt både katt og hund, fugl og fisk. Til og med rotte og mus har jeg prøvd, men selv det reagerer jeg på…

Disse skjønnhetene er tre uker gamle og jeg ble helt fortapt da lykkeliten og jeg var på besøk hos min venninne i går. Hadde det ikke vært for allergien hadde jeg garantert ville hatt en av disse to, eller begge… *hihi*

Bare se så skjønne de er 

Er du glad i dyr?

Da min venninne sendte meg snap rett etter at kattungene ble født ble jeg så rørt. De bittelille skapningene som lå tett inntil mamman sin. De er jo to små mirakel.

Det er neimen ikke rart at mamma Melis passer godt på disse skattene. Hun lå og malte hele tiden da vi satt der og var tydelig stolt over barna sine.

Nå har jeg et spørsmål til deg: “har du noen erfaring eller kjennskap til såkaldte allergivennlige katter, hunder eller andre husdyr”?

Jeg ønsker meg så veldig et husdyr igjen. Ikke bare for min egen del, men også for lykkeliten.

Ønsker deg en fin dag fylt av kjærlighet og magiske øyeblikk!

Tusen takk for at du titter innom 

Klem fra Engla  

Min facebookside finner du her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

 

 

#forbudtkjærlighet #kjærlighet #dyr #katt #husdyr #allergi #allergisk #kattunger #nyfødt #allergivenlig #lykkeliten #magisk
9 kommentarer
    1. så nydelige bilder da ) ja slike små nøster er det lett å bli glad i,vi hadde en pus som ble nesten 16 år gammel,men da var ungene voksne og utflyttet så ny pus ville jeg ikke ha da,jeg liker å reise og da er det enklest uten dyr.
      Jeg har ikke erfaring med alergivenlige dyr,men har hørt at vest wait terryer (hvet ikke om det er rett skrevet ) skal være allergivenlig,men det er en hund som krever utrolig mye pels stell,den må nappes og ikke klippes da den ikke røyter selv )

    2. Vi har 2 Shih Tzu, sålangt har ingen reagert på de 🙂 Puddel kan også være et alternativ, eller spansk vannhund. Det er mange allergikere i vår familie, men samtlige reagerer ikke på disse rasene 🙂
      Skjønner godt du falt for disse små hærlige nøstene.
      Lykke til 🙂

    3. Har ei venninne som er allergisk, og hun har hatt hunden Bichon frisè (hvis det er sånn det skrives). Hun reagerte i hvert fall ikke på den…

    4. Jaaa, jeg elsker dyr! Skjønner veldig godt du ble forgapt i disse nøstene her 😀 Er moren Tyrkisk angora?
      Ja det finnes jo enkelte raser som skal være allergivennlige, og det går an å ta kontakt med oppdrettere for å teste ut å besøke enkelte raser. Det er jo allerede nevnt noen hunderaser her, og Bichon Havanaise og Coton De Tulear er også allergivennlige. Sistnevnte rase har havnet hos en venninne av meg, der flere i familien er ytterst allergiske, men disse funker. Hun har blitt fullstendig bitt av utstillingsbasillen, og har skaffet seg en hund nummer to 😀
      Av katter er det nok ikke like mye å velge i, men Sibirkatt, Devon Rex og Bengaler går for å være de mest allergivennlige rasene der.
      Det blir spennende om du faller for noen av rasene og bestemmer deg for å prøve ut et testhjem. Da ønsker jeg deg masse lykke til ihvertfall 😀

    5. http://dyreneshus.no/petal-cleanse-gode-nyheter-allergiske-dyrevenner/
      Kanskje dette kan hjelpe? Har aldri prøvd det selv men forstår godt at man lengter etter dyr i huset når man er vant med det fra før…jeg vet ikke hva jeg skulle ha gjort om en av oss ble allergisk mot kattene eller kaninene våres…men skulle nokk ga startet med å prøve noe sånt.
      Puddel eller labradoodle skal være ganske allergivennlige hunder….har hørt om en katte rasse også men husker ikke helt hvilken det var….og det gjelder da kun når man reagerer på spytte dems som de fleste reagerer på tror jeg….er det håret så er jeg usikker…men kanskje dere får låne en katt å prøve ut spray på både katt, møbler og tepper … tror det tar 3 måneder før det har effekt så katten kan kanskje starte der den bor 😉. Lykke til!

    6. Ååååå de er jammen superskjønne. Jeg kan ikke dra til folk som har slike nøster for da hadde jeg hatt en ny med hjem hver gang. Det er kjipt å være allergisk. Jeg reagerer på dyrene her også når de er våte og det hender jo. Ha en superfin dag fineste Engla jeg veit <3 godklæmme 🙂

    7. eg har 2 hunder nå, hadde 3 enkelte dager reagerte eg mer enn andre dager. Og hun ene tåler eg ikkje når hun er skitten…..nakenhunden min reagerer eg aldri på unntatt om hun sleiker meg mye på hånden.
      Katt hadde eg før og reagerte aldri,men så begynte eg og nå kan eg ikkje ha katt…vurderer evnt nakenkatt….men da blir det ikkje mye pels da….persere er mer underull og silkepels over kanskje en sånn..Sjekk med de som kan katter 🙂 event låne en hjem 🙂
      lykke til <3

    8. Hei, for en fin blogg du har!
      Jeg har en allergivennlig hund selv, Lagotto romangnolo – italiensk vannhund. Den røyter ikke, og er derfor allergivennlig på lik linje med puddel. Men, får vi besøk dusjer jeg henne og støvsuger jeg over leiligheten. De allergikerne jeg kjenner (ganske mange,) kan reagere om hun ikke er nydusjet. Hunder tar med seg så mye rusk og støv…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg