Lykkeliten og jeg maler møbler sammen

I helgen har lykkeliten og jeg samarbeidet om malejobben. Det ble masse klin, men jammen var det gøy! Han var sååå fornøyd over å endelig få hjelpe mamma å male.

Med kalkmaling gjør det ikke noe om det blir litt søl, for det er bare å vaske bort med en fuktig klut. Sånn er det også på det man maler. Hvis du angrer er det bare å vaske det bort igjen.

Vi brukte Annie Sloan sin Chalk Paint denne gangen også og nå føler jeg at jeg begynner å få litt dreisen på det *hihi*
Jeg skrev at man bare kan vaske bort malingen og det stemmer, men når malingen har tørket behandler jeg den med klar voks. Den fungerer som en fuktighetskrem og legger seg som en hinne utenpå malingen. Etter et døgn polerer jeg med en tørr bommulsklut og jo mer jeg polerer jo blankere blir resultatet.

Jeg valgte å ha den ganske matt, noe som blir veldig tydelig på bildet over. Stolen til venstre er malt med bengalakk og jeg synes kontrasten mellom de to stolene ble fint.

I går var min datter her også. Da stekte vi vafler og kosa oss litt ekstra med kveldsmaten. Hun er 23 år og bor for seg selv nå, så da er det ekstra stas når hun kommer 

Jeg håper du har hatt en fin helg og en god start på den nye uken.

Tusen takk for at du titter innom 

Har du lyst til å følge meg på facebook finner du meg på Englas kreative verden og på instagram finner du meg på englaskreativeverden

Der oppdaterer jeg daglig med bilder fra min kreative verden.

Jeg håper du nyter kvelden der du er.

Klem fra Engla

 

#oppussing #malin #kalkmaling #anniesloan #chalkpaint #diy #hobby #mammablogg #interiørblogg #lykkeliten #gulterkult #rice #ricedk #fargerikt #loppis #bruktfunn #mamma #familie #vafler
7 kommentarer
    1. Så fint og fresht det ble 😀 Jeg har tenkt litt på kalkmaling selv, det sies at man kan maler tøymøbler også, har du prøvd det? Gooodklæmme <3

    2. ladyaugust: Hei søta <3
      Tusen takk. Jeg har ikke prøvd å male tøymøbler, men vet at man også kan farge tekstiler med denne malingen. Ta en titt på Chalk Paint Norge by Annie Sloan på facebook 😉
      God onsdag!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg