Tre strikkekluter (med oppskrifter) og grunnen til at jeg aldri mer skal strikke de…

De siste ukene har jeg prøvd å strikke kluter. Tidligere har jeg fått nydelige kluter av venninner. Den føste gangen brukt jeg de knappt, for jeg synes nesten det var litt galt å brukte de fine klutene til å vaske med *hihi*

Jeg er nemlig en mester i å spare…men til slutt ba min venninne meg om å bruke de. 

Så var det meg og strikkingen da… Den første kluten gikk greit, med bare en feil eller to. Det var den grønne. På den la jeg opp 65 masker og strikket rett ene veien og rett og vrang andre omgangen

Neste klut var den gule. På den la jeg opp 70 masker og strikket rett hele veien. Den tror jeg jammen jeg klarte uten en eneste feil.

Så var den rosa da…der la jeg også opp 65 masker (tror jeg) og strikket rett ene veien og to rette og to vrange andre veien. Som du kan se, gikk det veldig bra en stund, men plutselig ble alt bare feil…Ja sånn er det når man sitter å strikker i mørket… Dette ble jo ikke noe pent i det hele tatt!

Konklusjonen må bli at å strikke kluter tar utrolig lang tid. Jeg hekler faktisk et stort gulvteppe på samme tiden som det tar å strikke en klut. Når jeg i tillegg bare  strikker feil da legger jeg prosjekt strikkekluter på hylla. Det eneste positive med at de ble som de ble, er at jeg ihvertfall ikke er redd for å bruke de *hihi*

Men denne uken har jeg lært meg noe annet gøy. Nemlig å hekle bestemorruter. Så nå er jeg godt i gang med det jeg håper og tror skal bli et teppe..

Har du strikket kluter eller heklet bestemorruter noen gang?

Her er lysene er tent,ostepoppen satt frem og  jeg skal sette meg i sofakroken å hekle.

Håper du koser deg og har en fin kveld.

Tusen takk for at du titter innom 

Hvis du ikke allerede gjør det er du hjertlig velkommen til å følge meg på facebook Englas kreative verden og på instagram @englaskreativeverden 

Der oppdaterer jeg daglig med gjør det selv tips og bilder fra min fargerike og kreative verden.

Klem  fra Engla

#diy #doityourself #gjørdetselv #strikke #hekle #strikkeklut #oppskrift #bestemorruter #oldemorruter #instagram #facebook #hobby #englaskreativeverden #engla #interiør #håndarbeid #interior #interiör #inspirasjon #fargeglede #turkis #ostepopp
16 kommentarer
    1. Har strikket mange vaskekluter med feil jeg, og det gode med dem er at de er ikke gode å bruke til det de er tenkt til som alle disse fine med kunstferdige mønster. Driv med ditt du og gled deg over det du gjør.

    2. Kjøpte inn garn i fine farger og skulle strikke kluter jeg også, men halvveis i den første fikk jeg så vondt i nakken at jeg måtte gi opp…så den ligger fremdeles halvferdige snart to år senere…
      Dine ble fine, selv med noen små feil…
      Nydelig roser også…Fin kveld til deg også 🙂

    3. Hei Engla!
      Først av alt må jeg bare si at bloggen din er en blog jeg følger daglig, både på fb, instagram og blogg.no..
      Måtte humre litt for meg selv da jeg leste dette innlegget… Kunne godt se for meg et meget fortvilt blikk hos deg da du strikket og da spesielt den siste kluten
      Jeg strikker med glede kluter til deg om det er ønskelig?
      Er ikke så langt fra Spydeberg til Halden
      Ha en fortsatt superduper helg

    4. Ja jeg har strikket maange kjøkkenkluter, og heklet oldemorsruter også. Begynte på et teppe når jeg var i Houston, men så ble det stopp når jeg kom hjem. Jeg har flere ganger tenkt at jeg burde heklet mange fler, sånn at teppet kunne bli litt større. Tror jeg har ca 150 ruter nå, og det ble så mange tråder å feste. Jeg kan fint ha teppet over meg om jeg ligger rolig, men ikke pakke det rundt meg.
      Klutene dine er i skikkelig vårfarger, til å bli glad av. Og jeg synes de ble fine. At det gikk litt feil på den rosa, det er bare sjarm og personlig vri. Den er akkurat like god å tørke med som om den skulle vært feilfri. Men det kan jo den neste bli 🙂 god helg til deg, Engla 🙂

    5. De ble veldig fine på tross av dine ord 😉 Men det er jo at pluss at man kan bruke de 😉 Selv holder jeg meg til hekling, da strikking tar så lang tid. men skulle ønske jeg tok meg tid til å bli flink i det også, for det jo så utrolig mye fint man kan lage 🙂 Oldemorsruter er gøy, det kan det bli mye fint av 🙂 Det ene sengeteppet mitt er bare en eneste stor olemorsrute ( med litt forskjellige staver innimellom).
      Ha en fin helg Engla 🙂

    6. Koselig oppdatering frå deg 🙂 eg heklar ikkje so mykje. Kunne godt tenkt meg å lære og hekle slike bestemorruter. Men held meg til enkel strikking, foreløpig. Vere flink å avslutte prosjekta eg har begynt på kjenner eg.. Eit syndrom eg har som eg har bestemt meg for å bli kvitt..

    7. jeg synes klutane dine ble utrolig lekre eg da,litt begynnerfeil er det flere enn deg som har vært borti 🙂 og hvorfor ikke bare strikke riller da,er jo fint det også
      Oldemorsrutene blir lekre,nydelig fargevalg 🙂 jeg har strikket mange kluter,og oldemorsteppe prøvde jeg meg på,jeg gikk lei så det ble akkurat passe stort til en lenestol ,men den er da fin der den ligger p gjesterommet 🙂

    8. Jeg heklet et babyteppe i bestemorruter en gang 🙂
      Har også strikket et par grytekluter, men er enig med deg i at det tar for lang tid 😛 Hjelper litt å kjøpe tykkere garn, da 😉

    9. Jeg synes de ble ganske fine jeg! Iallefall den gule, da! Og fargene var jo både livlige og spreke. Har aldri strikket eller heklet noe selv, så ser for meg utfordringen 😉 Men så er det jo gøy med hjemmelagde, små ting, da! Håndlagd er vellagd.
      Ha en fin kommende uke!
      http://www.ullkuleteppe.com

    10. Jg er helt enig m deg at det var unødvendig mye styr som tar alt for lang tid😀jg har selv strikket kluter 4 rett,4 vrang I 5 omg (glattstrikk der det er rett,vrang der det e vrang)så bytter jg,4 vrang og 4 rett. I 5 omg. Strikker slik t ønsket lengde.legger opp etter ønsket bredde.da skal det bli ruter.I sjakkeruter, ….veldig dekorativt😀

    11. Hei! Det er veldig hyggelig å lese bloggen din! Jeg er selv veldig glad i friske farger, og bestemorruter er heklefavoritten. De siste årene har jeg heklet babytepper til alle kollegene som har fått barn, og bortimot alle teppene er heklet med slike ruter.
      Ha en fin dag!
      Mvh
      Inga
      PS:
      Jeg er forresten kollega med lillesøsteren di 😊
      DS

    12. Hei
      Jeg syns den rosa kluten hadde fint mønster, jeg! Selv om det ikke blei som du hadde tenkt blei det vel ikke galt, kunsten er å redde det inn igjen etter at man har gjort en feil!
      Dessuten er det fint å høre at disse skal brukes, jeg fikk en en gang og den har vært i jevnlig bruk fra første stund. Så da var ikke det feil:)
      Unni

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg