Heklet potteskjuler / kurv – trinn for trinn

Heklenåla går jevnt og trutt om dagen og de siste ukene har jeg heklet noen tepper og kurver.

Det er flere som har spurt etter oppskrift på denne kurven. Oppskrifter kan jeg desverre ikke skrive, for jeg vet knappt hva maskene heter, men jeg kan prøve å beskrive hvordan jeg har gjort det alikevel.

Mitt ønske er ihvertfall at alle som synes hekletingene mine er fine også skal skjønne hvor lett man selv kan lage det hvis man selv vil.

Jeg som i utgangspunktet ikke kunne hekle i det hele tatt fikk bare en kort innføring av min mor. For det er kun en maske, FASTMASKE (glemmer hele tiden hva den heter…) og kan man den og i tillegg telle, da kan man lage mye rart *hihi*

Fremgangsmåten er den samme som på teppert. Den finner du *her* 

Når bunnen er så stor som du vil ha den slutter du å øke. Bare fortsett å hekler rundt og rundt helt til den har den riktige høyden. Jeg har heklet mine ekstra høye, sånn at jeg kan ha en brettekant øverst.

Disse kan man jo bruke til mye annet en å ha blomster i. F.eks brødkurv, til å ha småting i på badet o.l

Håper beskrivelsen ga mening og at de som har lyst setter i gang å rive sengetøy til heklefiller *hihi*


Ønsker deg en fin desemberkveld.

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

Klem  fra Engla

 


Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #hekletkurv #heklekurv #kurv #blomsterkurv #redesign #blogg #kreativ #inspirasjon #craft #recycle #diy #potteskjuler #instagram #hobbyblogg
3 kommentarer
    1. Jeg har også heklet en kurv. Og maaange vesker, og det er jo på samme måten, bare litt mindre pinner og garn 🙂 Søte kurvene dine blir <3 Har du julekurver også ? Stor god klem til deg min venn <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg