Møbler – like bra, eller enda bedre brukt!

Ut med det nye og inn med det gamle. Jeg elsker som kjent gjenbruk og denne månedens utfordring fra NIB kunne ikke passet meg bedre. I samarbeid med finn.no vil de se noe vi har kjøpt eller ønsker oss fra Finn.

Her er det sånn at jeg har kastet ut de nye og kostbare møblene mine til fordel for gamle.

Både kjøpmannsdisken og spisegruppen er bruktfunn. Samlet kostet disse møblene meg mindre enn hva en av de spisestuestolene jeg kastet ut gjorde. Men du verden så mye mer glede dette har gitt meg.


I stua er, stuebordet, settebordene, stolen, hjørneskapet og alle lysestakene, både de på veggen og de på bordet bruktfunn.

Vaske, pusse, grunne, male, male, male og male… Jeg synes det er utrolig gøy å skape ting som ingen andre har. Sette sammen farger og materialer, som JEG liker.

Det som selvfølgelig er kjempegøy er at så mange blir inspirerte av det jeg holder på med, og at flere har fått opp øynene for at gjenbruk er gøy! KJEMPEGØY!!!

Teppet på gulvet er heklet av strimlet sengetøy. Jeg har som de fleste andre penger nok til at jeg kunne gått i butikken og kjøpt nye ting, men for å være helt ærlig åpner jeg nesten aldri møbelkatalogene lenger. Bare Ikea sin, for der er det også mange gjør det selv tips, *hihi*

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Grunnen til at jeg heller velger brukte møbler er fordi de som regel er mye mer solide enn det man får kjøpt nytt. Det at de i utgangspunktet er brukt og billigere gjør også at det er lettere å kunne gjøre noe med det. Sette personlig preg på det og gjøre det til sitt eget. Det er jo nettopp det jeg elsker,  å pusse opp gamle møbler…

og ting…

Kort oppsumert – jeg ELSKER gjenbruk og jeg elsker FINN 


Her er mitt bidrag til utfordringen på Instagram:

Jeg elsker som kjent gjenbruk og synes ofte det er mye bedre enn nytt. Akkurat nå er denne kommoden min favoritt. 300,- kroner på @finn_no og med litt hjelp fra min kjærlige hånd vil jeg påstå at denne er bedre enn en ny. Kvaliteten på gamle møbler er ofte bedre enn på nye. Denne kommoden har nok levd i 40 år og kan sikkert leve i 40 år til. #likebrabrukt #nibutfordringen

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

SEPTEMBERUTFORDRING #LIKEBRABRUKT

Håper du liker mitt bidrag! 

Klem  fra Engla ♥


#gjenbruk #spraylakk #gul #sonyangel #nibutfordringen #interior #interiør #interiör #nib #utfordring #mydesign #farger #blogg #kreativ #inspirasjon #diy #interiørblogg #hjemmelaget #skaperglede #lysestaker #farger #hobby #solsikker #bruktfunn #finn #utfordring #gulterkult #oppussing #ostepopp #sofakroken #instagram #facebook #kjøkken #stue
16 kommentarer
    1. Herlig og jeg kunne ikke vært mer enig 🙂 Jeg kastet ut mine lenestoler til fordel for to lenestoler jeg fant på loppis. Myyyye bedre å sitte og jammen synes jeg ikke de er penere også 😀
      Ha en fortryllende fredagskveld og kos deg med ostepoppen 😀
      Mange klemmer

    2. Hei, der var du igjen, nå savnet jeg deg må jeg si <3 Håper du koser deg med alle malingen, og omgjøringen. Jeg har lyst til å komme i gang med litt mer sånt jeg også, og tror kanskje det blir mer av det når vi flytter ut i noe eget. Men jeg er jo begynt å øve meg litt med filleryer i det minste 🙂 Da er det klart for fredagskveld og ostepop, ikke sant :-D? Jeg skal kjøpe meg is...og litt mørk sjokolade 😀 Klemmer <3

    3. Gjenbruk er fantastisk!
      De fleste møblene våre er også gjenbruk, solide saker:)
      En blir bare glad av alt det kreative du viser, helt herlig!
      Fin fredag!

    4. du har fått en gjennomført og elegant inredning i lekre farger :)) og er det noen som virkelig er flinke til å pusse opp gammelt så er det du :)) helt nydelig

    5. Å ha et personlig preg på hjemmet er kult, og det har så absolutt du 🙂
      Jeg har litt gammelt og litt nytt…kjøper sjelden gammelt, men har en del ting vi har fått/arvet som jeg er glad i …Ha en fin kveld 🙂

    6. Håper virkelig at du ikkje kastet det som i bosset -i såfall er jo hele hensikten med gjenbruk ganske så feil.
      Har selv valgt å handle masse på finn.no som du vet -eg er Dronningen der. Har kjøpt og solgt møbler og kvitevarer der til 9 flyttinger på 5.5 år hahahahahahahaha
      Min favoritt er nok kanskje skrivebordet mitt som du har sett, kjøkkenøyen min noen gamle omtrukne stoler og solide ting fra IKEA som har gått ut av en eller annen dustete grunn.
      Vi har også lånt bort ting og møbler til filminnspilling og som takk for det fikk eg et sidebord av en designer som laget noen spesielle bord på 50 og 60 tallet. Nå har eg salongbord, blomsterbord, nattbord og to sidebord-flere av de siste er fått via finn.no. Salongbordet mitt er verd over 40 000 sa han som pusset det opp da bordplaten avr ødelagt pg stenplaten knust- Kostet 10 000 å fikse,men er barndomsminner -dette er reddet etter en brann i huset vi bodde i. Så det å ha nesten alle møblene i denne serien er så GØY!!!!
      Så ja eg elsker gjenbruk selvom eg ikkje alltid maler dem i andre farger, kun får den reparert til standard igjen så elsker eg det unike :D:D:
      klemmeting fineste du <3<3

    7. Jeg elsker å trylle med gamle ting og gjenbruk er helt supert. Man setter sitt preg på tingene og det i kombinasjon med at møblene er mye mer holdbare er en vinnvinngreie 😀 Jeg blir sååå glad av fargene dine Engla <3 Gooodhelgeklæmmen 🙂

    8. Du har det så Engla-fint! Det er liksom så veldig deg, slik jeg kjenner deg iallefall.
      God lørdag kjære deg. Håper dagen byr deg og lykkeliten på noe ekstra godt. Her er familien på tur og jeg hviler i ett helt stille hus, det er godt det og.

    9. Ingen tvil om at brukt funnene dine er spesielle.
      Jeg liker å handle møbler. Bestandig gjort det, og jeg er vell egentlig en slik en som ikke er så snill.
      Har endret smak de siste 20 årene i alle fall 5 ganger, og heldigvis har jeg stor familie tenker jeg. Vært mangt et bytte der i gården.
      Jeg var Hvit og sort med innslag av rosa til jeg var 25. Så ble det Beito en kort periode, deretter Sesam og mørke tre sorter. Store kraftige møbler som stjal både lys og plass. Så gikk vi over til hvitt igjen, og her er jeg enda.:) Heldigvis. Det er mere meg det, samtidig som jeg henter frem nostalgiske ting, Det ble for kaldt og sterilt her..) Nå elsker jeg stilen. Det er hvitt grått og lilla som er hovedfargene inne, og det er mye natur utenfor.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg