I min venninnes fokus..!

Denne helgen har jeg besøk av min gode venninne og navnesøster fra Trysil. Monika og jeg har fulgt hverandre fra ungdomstiden og har delt både gleder og sorger. Til tider er vi vært som et gamelt ektepar. Vi leser hverandres tanker og kjenner nesten hverandre bedre en oss selv. Hvis en av oss har prøvd å holde på en hemmelighet vet den andre det alikevel. Hun er min hjertevenn

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

De siste dagene har jeg vært  i min venninnes fokus, for hun elsker nemlig å ta bilder. Vi har tullet, lekt og hatt det gøy. Sånt blir det fine bilder av.

Her er jeg Pocahontas, den ivrige trommeslageren

Hun har alltid sakt “jeg skulle ønske du så deg selv gjennom mine øyne”. og det samme har jeg sakt til henne.

I disse bildene har hun fått frem noe av det hun ser gjennom sine “briller”. 

Vi skulle alle hatt mulighet til å bytte “briller” iblandt, for å kunne se oss selv gjennom andres øyne. For mange av oss er litt for flinke til å se feil og mangler hos oss selv i blandt, og glemmer alt det gode vi også har og by på. 

Blomsterpiken,

og til slutt en flørt med Buddha.

Kyss meg….vær så snill…!

Vi har kosa oss med ostepopp, vin og gode samtaler, 

lekt og gått turer. Her et bilde av gu`mor Monika og Lykkeliten 

Tusen takk vennen min, for at du er DU. Nå har jeg har enda flere gode opplevelser å putte inn i “minneboken” min, og i tillegg noen fine bilder *hihi* Jeg er veldig glad i deg ♥ 

Hun sier selv at hun ikke er noen fotograf, men jeg sier at man trenger ikke alltid å ha papirer på at man KAN.

For en stund siden klarte jeg også å overtale Monika til å lage sin egen blogg. Der deler hun sine vakre bilder fra skog og mark. Nydelige naturbilder og dyrebilder, men også flotte portrettbilder av venner og bekjente. Har du enda ikke vært innom henne vil jeg varmt anbefale deg å titte innom →Monikas Foto←

Ps. Hun vil bli veldig glad for en kommentar, hihi

Håper din helg er like fin som min!

 

 

Klem fra Engla Monica

#foto #selvfie #fotograf #pocahontas #tromme #vennskap #gudmor #lykkeliten #stue #portrettbilde #portrett #fremmsnakk #framsnakking #framsnakk #blogg #hobby
18 kommentarer
    1. Likte veldig godt det du skrev om å se seg selv gjennom andres øyne. Tror vi er mere rause, snille og tilgivende overfor andre enn oss selv. I hvertfall har jeg det sånn. Tror derfor at det er viktig å fortelle hverandre ofte, at vi setter pris på og er glad i og synes den andre er en vakker sjel. Ha en finfin søndag!

    2. lulltove: Tusen takk for dine gode ord. Så sant, så sant, de aller fleste av oss har mye å gå på når det gjelder komplimenter. Det er både godt å gi og å få komplimenter synes jeg.
      Ha en fortsatt fin søndag!
      Klem fra Engla

    3. Nydelige bilder av nydelige deg 🙂
      Veldig deilig med sånne venner som kjenner en inn ut.
      Sånn ahr eg det med min søster. Desverre bor hun i UK,men kommer i morgen <3<3

    4. cuskima: Tusen takk kjære deg <3
      Ja det er godt å ha gode venner.
      Det er ikke så ofte vi ser hverandre heller, men telefonen den gløder 🙂
      Kos deg masse med din søster <3 <3

    5. Hei hei min venn <3 🙂 Jeg har en sånn venninne jeg også, som jeg er vokst opp med. Vi kjenner hverandre så godt at det er ikke stort vi trenger å snakke alltid, vi bare liker å være sammen 🙂 Det er godt å ha sånne venner.Jeg føler jeg har det sånn med et par-tre av de vennene jeg har, og jeg er veldig takknemlig for disse vennene. Jeg er kanskje litt rar,men jeg synes ikke så dårlig om meg selv, jeg ser hvilken verdi jeg har og de gode tingene jeg har å tilby og dele med andre. Og jeg er glad for at jeg ser dem selv også 🙂 Men det betyr ikke at jeg IKKE er glad for å høre andre hvordan DE ser meg. Det er jo gjennom samspill med andre vi danner egne oppfatninger også, enten direkte ved å se seg selv eller ved at folk forteller oss ting. Jeg er så glad du har gode venner Engla, som du kan kose deg med, og at jeg har fått blitt lit kjent med deg <3 klemmer fra Frodith <3

    6. Så flotte og lekne bilder! Kjekt med en venninne som kjenner deg så godt. De fleste av oss tror kanskje litt mindre om oss selv, det er vel Janteloven som slår inn. Det er på tide vi kaster den , og ser at vi alle er mer enn bra nok- og vi KAN det vi vil!

    7. frodith: Hei vennen <3 Gode venner er gull verdt <3 Jeg er også mere bevist på mine gode egenskaper nå en jeg var, men innimellom kan det komme mørke skyer og da er det så godt at noen andre ser alt det vakre 🙂
      Og det er som du sier gjennom andre man ser seg selv, for det er jo omgivelsene som blir vårt speilbilde.
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld fineste frodith og håper vi snart sees igjen <3

      Klem fra Engla

    8. margarites: Tusen takk kjære deg <3 Ja det er sant som du sier, men mange av oss er desverre oppdratt til å tro at vi ikke er noe og må jobbe en del for å forstå at vi faktisk betyr MYE for noen 🙂
      Så la oss kaste janteloven til sjøs og vise at vi KAN og er BRA nok!

    9. så nydelig skrevet om en bestevenn og så fine bilder hun har tatt av deg :)) skjønner dere har hatt en fin helg sammen:)ja jeg hade en nydelig helg jeg også sammen med vår yngste datter :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg