En gave…jeg ALDRI har fått maken til

Det er ikke hver dag en mann banker på døren min. Kommer inn med armene bak på ryggen, for stolt å rekker meg en bukket med…busker, eller rettere sakt trær, grantrær *hihi*


Ja, ja jeg smilte pent og tok imot med åpne armer jeg, for det er jo tanken som teller…Hvem vet, kanskje det er kunskapens tre…:) En ting er ihvertfall helt sikkert og det er at jeg aldri har fått noe lignende. Nå skal det sies at mannen som kom innom, er min gode venn fra Trysil. Han kjører for planteskolen i Trysil og skulle levere noen trær til et gartneri i nærheten. Så da var det kanskje ikke så rart at det var grantrær fra Trysil jeg fikk alikevel.

For å gjøre litt stas på de tre små buskene fant jeg frem en tom “fiskebolleboks” banket noen hull i bunnen og sprayet den gul.

Så nå har jeg et lite stykke Trysil godt plantet i den gule boksen. Sånne bokser er forresten fine å plante i, så jeg har flere av dem her ute.

Dette er en mindre boks som jeg har plantet stemorsblomster i. De er fra sprekkene i hellene på uteplassen vår. Jeg fant ut at jeg skulle prøve å dra opp noen av de med rota og plante de her, i stedet for å rope ut hver gang noen tråkket på de *hihi*

“I’m not the best but i’m trying my best” 

Ønsker deg en herlig kveld videre!

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden 

Klem  fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden

 

#gjenbruk #blikkbok #loppis #interior #interiør #interiör #uteplassen #hobby #grantrær #mydesign #redesign #gulterkult #gave #stemorsblomst #hagen #blogg #kreativ #busker #inspirasjon #craft #recycle #diy #spraylakk #hobbyblogg #sommer #fargeglede
23 kommentarer
    1. wow juletre på døren? jøss, snakk om gave 🙂
      veldig fine de sprayete boksene,men blir de ikkje rusten under eller sprayer du der også?
      Eg har en nydelig Le cruset sånn jerngryte etter mamma som er ca 50 år og den har vi brukt til for ca 2 år siden da den begynte å ruste i bunnen og eg ikkje ville lage mat i den mer . De sier jernepanner gir deg jern,men rust? eh…… anyway den hadde vært kjempelekker som potteskjuler så kanskje litt sprayings hadde gjort seg?
      sku ønske eg kunne bare bruke den for maten blir KNALLGOD………men eg tør ikkje

    2. Stian Haugen: Ja ikke sant 🙂 Det er det de er til. De skal plantes der det har blitt hugget. Spørs om naboene i borettslaget hadde blitt så glase hvis det hadde vokst grantrær her, men kanskje jeg gjør det 🙂

    3. Fru Stussli: Tusen takk snille Bentevenn <3 Gøy å gjøre litt ut av det når jeg var så heldig å få disse små trærne på døra da, hihi

      God natt og drøm søtt <3
      Nattaklemmer på vei

    4. cuskima: Ja her får man juletrærne levert på døren i juni, hihi
      Jeg sprayer boksene under også jeg .
      Så leit med gryta di da…men jeg er sikker på at det finnes et middel mot rust, så det bør du sjekke litt. Jeg har også hørt at man får i seg jern ved å bruke jerngryter, så det burde jeg også ha gjort 🙂
      Hvis du finner ut at du skal spraye den er det lurt å bruke grunningsspray først siden det er rust.

      Lykke til min venn!

      Go´klemmer på vei fra Engla

    5. eg lette etter eg skrev til deg og litt olje og stålull fjerner rusten og så kan man sette inn den med olje igjen og burde ikkje være noe problem å bruke mer :D:D:D ble superglad. MEN om det ikkje går an skal den bli potteskjuler. Tusen takk for tips nydelige du <3
      Klemmeting på vei

    6. cuskima: Hei igjen 🙂 Se hva anony har skrevet til deg her 🙂 Et godt tips å ta med seg. Kom på at jeg har hørt om det før også. Lykke til min venn!

    7. det er sant -må kjøpe cola da -eg drikker det aldri -haha tar det rust -TENK hva det gjør med kroppen P
      anyway etterpå må det settes inn med olje -den rusten pga den er *tørr*
      tusen takk vennen 🙂 <3

    8. Så moro at du fikk et Trysil-tre da 🙂 Og herlig med gule bokser å plante i 🙂 Jeg er litt full fart i dag, for har ikke hatt stort med tid etter jeg kom hjem …Ville bare innom med en nattaklem <3 Sov godt min venn <3

    9. cuskima: Hihi, ja cola gjør at vi ikke ruster. Håper pepsi max gjør samme nytta 🙂
      Det er lurt å smørre inn gryta di etter hver gang du har brukt den ja, det pleide jeg å gjøre da jeg hadde en 🙂

    10. frodith: Ja det er koselig med et lite stykke Trysil her også, også var det kjempekoselig med besøk 🙂
      Koselig at du tittet innom fineste frodith <3
      Ønsker deg en riktig god natt og håper du har hatt en fin hjemmreise 🙂
      Sweet dreams <3
      Nattaklem fra Engla

    11. Så koselig – og originalt – med grantre på døren. Ekstra koselig når det kommer fra hjemtraktene tenker jeg. Det ble veldig fint i den gule potten, frisk og sommerlig. Du er jammen flink til å tenke på nye ting når du gjør noe, at en ting kan bli noe nytt, som blomsterpottene 🙂

    12. et lite tre er slettes ikke det verste en kan få på døren :))og det tar jo noen år før disse søte små blir til kjemper hi hi.Synes det var lurt å bruke slike potter til å plante i,kjempefint med knallgul potte

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg