Leserenes egne “gjenbruks prosjekter”

Gjenbruk er gøy!!!

Ekstra gøy er det at dere vil dele deres ideer med meg og mine lesere ♥ Tusen, tusen takk for alle herlige bidrag, og for at dere tok utfordringen. Endelig kan jeg vise frem de flotte og kreative bidragene dere har sendt meg. Jeg bøyer meg i støvet for hver eneste en av dere, for jammen er dere flinke! 

Bente med bloggen stussli.blogg.no “Fra duk til Mariaskjørt – Stusslifruen har kalt skjørtet for Mariaskjørt, fordi duken kom fra vår fine nabo med samme navn.

 

Neste er fra Connie med bloggen fruensvilje.blogg.no
“Siden jeg har blitt inspirert av deg ,så måtte jeg på bruktbutikken og finne noen skatter :)) Så i går fikk to vaser og en skål nytt liv i heimen :)) Jeg falt for dei vakre formene og nydelige detaljene og med litt farge ble det noen vakre detaljer i stuen :))”
Liss Waldenstrøm har sendt inn bildet av denne flotte lampen. “Denne laget jeg i fjor, og jeg tror den kosta meg ca 20 kr totalt, da alt er i fra loppemarked.

Mona Nordstokke “fekk av naboen en del ting i messing og synte det ikkje var noko å ha men fine var tingene. Så eg har spay malt ting som var i messing. Og dei blei veldig fine når det blei spayet med svart farge”

Lisbeth med bloggen  http://lisbethpedersen.blogg.no Gammel trapp, Nymalt trapp: Trappen har stått siden huset ble bygget i 1970. Ett strøk heftig grunning på trapp og gelender. Gulvmaling på trappetrinn, oljemaling på gelender. Selvklebende Trappetrinnstepper, dette tok jeg på for at malte trapper blir veldig glatte.

Kjersti med bloggen kjerstisandnes.blogg.no  “har laget en god del vinyl-skåler. Med plater som ingen ville ha. Og da mener jeg f.eks den bunken jeg fikk fra min fars gamle tante? De platene hadde bare aldri blitt spilt! Eller plater man kjøper på loppis. Mine gamle lp-plater skal beholdes som de er! Men absolutt kule skåler.

Kristin Kongsli Eker “Vindu fra vårt tidligere hus som nå er familiens memotavle.
”

Hei Engla “Har sydd denne vesken av friele kaffeposer. Sydd glidelås i topp og på lomme foran. 🙂 Mvh.

Marit Stette – “Her er mitt lille gjennbruksbidrag – hermetikkboks , glass og restegarn”

 

Hildegunn Hegna – “Tenkte å dele noe av det jeg driver med. Jeg ar en egen side på facebook som heter Hilder´s hobbyside der jeg legger ut diverse jeg lager og selger. Her er det både gjenbruk og diverse andre ting jeg får tips om eller leser om på nett. Tar også i mot bestillinger. Bordskåner som er laget av bruskorker som er heklet rundt. Drømmefanger av gammel hekla brikke, ståltråd, tøyremser og perler og norgesglass som er hekla rundt og pynta litt.”

 

Frodith med bloggen frodith.blogg.no: Etter inspirasjon fra Engla blant annet måtte også JEG lage en fillerye..Foreløpig litt små…men de kommer seg..

Line Feten med bloggen I et lite Norgesglass

“En solskinnslørdag gikk med til et lite gjenbruksprosjekt. Noen gamle paller, en del skruer, hammer og en drill ble til nye blomsterkrukker på stabburet. Det var et hyggelig helgeprosjekt mellom meg og samboer  – og vi får si oss fornøyde med resultatet. Jeg elsker gjenbruk, spesielt der jeg har mulighet til skape noe – det gir meg inspirasjon og glede i hverdagen.”

Connie “Ville gjerne dele noen av de tingene jeg og samboeren har laget. Bordplaten på spisestuebordet er laget av gamle gulv. De pusset vi helt ned så, all gammel lakk var borte, så brente vi det med en gassbrenner, pusset av med en stålkost og vasket det. Så brukte vi hvitolje tilslutt:) Føttene er av et gammelt bord, som vi malte hvite. Stuebordet er av samme materiale på toppen, mens resten ble kjøpt nytt. Her er det lik fremgangsmåte som på spisebordet:) Knaggrekka er av gammel pallkarm. De ble bare vasket og hengt opp:) 
Her kommer mitt bidrag til utfordringen din. Baderomsinnredning laget av et gammelt bord, skap laget av plater fra noen garderobeskap som skulle kastes og gamle vinduer. Søppeldunken blir brukt som skittentøydunk. 

Klem fra kjempelykkeligmamma.blogg.no

“Jeg vil gjerne henge meg på utfordringen din og slenger med to forskjellige prosjekter :)
 Ett av dem er en av julestrømpene jeg sydde til jul i fjor, som opprinnelig var et rødt teppe fra IKEA og litt reste-blonder fra et annet prosjekt. Det andre jeg vil dele er to toalettvesker som er sydd av stoff fra noen skuffer jeg pleide å oppbevare nytt av metervarer (stoff) og glidelåser før jeg måtte kvitte meg med dem grunnet passmangel.

Mvh,  Kristine Fiksdal med bloggen fixndesign.blogg.no

 

Tanken bak utfordringen var å dele litt av de kreative prosjektene vi holder på med, og samtidig få noen nye ideer. På en måte blir det kanskje helt feil å skulle prøve å velge en favoritt, men en del av utfordringen er at “vinneren” får en liten ting i posten.

Hvilken av ideene falt du mest for?
Er det noe av dette du selv kunne tenkt deg å lage?
Nok en gang, Tusen, tusen takk for alle flotte bidrag! 

Ønsker DEG en herlig dag!

Klem  fra Engla ♥


Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#utfordring #konkurranse #interiør #gjenbruk #ide #diy #sds #hobby #ideer #søm #gjørdetselv #premie #kreativt #kreativ #hekle #redesign #røft #tøft #søtt #paller #tips #inspirasjon #møbler #diymøbler #reuse #håndlaget #håndarbeid #dekor #interiørblogg #blogg #hobbyblogg
39 kommentarer
    1. god morgen,jeg er litt måløs her jeg sitter for du snakker om kreativ verden :))og ja jeg kunne tenkt meg masse av det jeg ser her :))så det er omtrent helt umuligt å si en favoritt,hadde jeg måtte velge hadde det blitt loddtrekning hi hi

    2. Her var det jammen i meg myyye kult… og jeg… som vanlig kommer ikke på noe… eller jo…jeg kom på en del gjenbruk…, men du ville sikkert flire like høyt og grine tilslutt av all fliringa som sist gang jeg kom med “gode” forslag… 😀 😉
      Kjempeklem til deg 🙂

    3. Jeg synes det er fint alt sammen jeg, alle har jo vært kreative på hver sin måte, men jeg tror jeg selv hadde likt beste å HA de plate-skålene til Kjersti i hus, så jeg har nok de som en liten favoritt 😀 Stor klem til deg Engla som satte i gang dette, for jeg VET det tar mye tid å ordne med alt sammen til ETT innlegg 😀 Du har gjort en kjempejobb 🙂 Stor god takk-skal-du-ha-klem <3 Ha en herlig dag <3

    4. Åh så mye moro!! Her må jeg inn og kikke på nye og gamle blogger på nytt 🙂
      Så stas at du har samlet så masse moro og tusen takk for at Stusslibloggen fikk være med.
      Nå fikk jeg mange ideer som jeg må prøve ut når jeg kommer hjem. Er stas med inspirasjon og her var det inspirasjon i bøtter og spann!
      Ha en strålende uke flinkeste fineste Englavenn
      Klemmer i massevis

    5. Så mye kreativt 🙂 Min favoritt blandt alle bidrag er nok de flotte blomsterkassene utenfor stabburet 🙂 Min stemme går til de 🙂

    6. Wow, her var mye kreativt! Jeg falt først for Frielepose-vesken, og skålen av gamle LP-plater. Men jammen var her mye fantastisk.

    7. Susns sang og smurferi, fjoll : Hihi, ja vi fikk oss en god latter da 🙂 Neste gang må du også bli med, for du er jo så kreativ og flink <3

      Go´klemmer på vei til deg 🙂

    8. frodith: Ja dere har virkelig sent inn noen flotte ting alle sammen og jeg klarer ihvertfall ikke å velge EN 🙂
      Masse jeg kunne tenkt meg her.
      Gøy å stelle i stand litt og få med leserene også. Blir kjempeinspirert jeg 🙂
      Tusen takk skal du ha fine frodit for alle gode ord og for at du tar mine utfordringer på strak arm <3
      Massevis av klemmer på vei <3

    9. Lady August: Ja ikke sant <3 Og du kunne jo også vært med her, for du er jo også en kreativ gjenbrukssjel <3
      Ønsker deg en herlig kveld videre fineste Lady <3
      Klemmerivei

    10. Lena Svendsen: Trappen er kjempefin den og alt det andre også 🙂
      Det er helt utrolig hva man kan gjøre bare man har tid, lyst og ideer nok 🙂

    11. cuskima: Tusen takk søte deg <3
      Det er jo så gøy å få se litt mer en det jeg suldrer med...utrolig inspirerende for meg også dette, for her er det masse jeg også kunne tenkt meg 🙂
      Ønsker deg en herlig kveld videre!

    12. Fru Stussli:Ja det er jo så herlig å få samlet så mange gode ideer 🙂
      Tenk for et hav av muligheter vi har bare vi kommer på det 🙂
      Du og bloggen din er jo en av mine største inspirasjonskilder flinkeste Bentevenn <3
      Tusen takk for ditt flotte bidrag!
      Ha en herlig uke du også <3
      Stoooor go´klem til deg

    13. Lisbeth Pedersen: Ja ikke sant det er masse fint 🙂
      Tusen takk for ditt kreative og flotte bidrag flinkeste Lisbeth <3

      Ha en fortsatt fin kveld og en riktig god natt!
      Klem til deg fra meg

    14. fruensvilje:Helt enig med deg jeg Connie, utrolig hva man kan gjøre bare man kommer på det 🙂
      Tusen takk for ditt flotte bidrag <3

    15. Line Feten (I et lite Norgesgl: Ja jeg blir helt overveldet av hvor flinke dere er!
      Tusen takk for ditt fantastiske bidrag, jeg blir kjempeinspirert <3

    16. Fantastisk mye fint her. Utrolig mange kreative mennesker rundt om i landet vårt, og fokus på gjennbruk har økt. Heldigvis. Ting trenger ikke være nytt, eller koste skjorta for at det skal bli fint. Mye sjel i prosjektene her.
      Og du Engla, er en stor inspirasjon med mange flotte ideer. Elsker å følge med deg.
      Ønsker deg en fantastisk dag. <3

    17. Her var det utrolig mye fint, takk for at du tok med tingene mine også 🙂 Jeg likte trappa veldig godt 🙂

    18. Liss Waldenstrøm: Tusen takk kjære deg for gode ord og for ditt fantastiske bidrag <3 Sånn lampe har jeg også lyst på 🙂
      Det er det som er så herlig med gjenbruk, at det blir sjel i det.

      Ønsker deg en herlig dag videre!

      Klem fra Engla

    19. Fantastisk innlegg. Så mye kreativt samlet på en gang. Den lampen med bøkene var stilig. Der skulle jeg gjerne sittet og lest god krim i påsken:) Takk for link og artig tiltak. Med ønsker om en strålende tirsdag:) klemmer

    20. Min matgale verden: Tusen takk kjære deg og takk for ditt kreative og flotte bidrag <3
      Gøy at så mange ble med og jammen er dere kreative. Lampen er kjempefin og en sånn kunne jammen jeg ha tenkt meg også.

      Ønsker deg en herlig kveld videre 🙂
      Klem til deg

    21. Kjempe mye fint her. Gøy å se hva alle de kreative bloggerne har fått til. 🙂 Tror du må gjøre dette til ett fast innslag Engla :-):-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg