Fem nye lyslykter – trinn for trinn

Fem nye lyslykter, gjort i en fei. Det er flere som lurte på hvordan jeg laget lyslykten med klemmeservietten som du ser her→Ta en klem og la den vandre…

og derfor tenkte jeg at jeg skulle prøve å beskrive så godt jeg kan 🙂

Først må du finne frem favorittserviettene. Du kan også printe ut fine bilder eller tekster fra nettet, eller rett og slett skrive/tegne noe selv. Her er det et hav av muligheter…Det neste jeg skal gjøre er å bruke et utsnitt av en av lykkelitens tegninger.

Du bruker kun to firkanter, en forran og en bak på lykten, så start med å klippe ut to deler.

Så må du dele servietten, sånn at du kun sitter igjen med det ytterste laget, for det er bare det du skal bruke.

Legg servietten i en lamineringslomme og laminer med en lamineringsmaskin. Maskinen min er fra da jeg drev butikk, men jeg vet at de selger sånne billig på Europris blant annet og lamineringslommene koster ca 30 kroner for 20 stk. 

Etter lamineringen glemte jeg å ta flere bilder, men det jeg gjorde var å klippe av plasten rundt servietten, sånn at det kun ble igjen en tynn kant. Lage hull i hver side med en hullmaskin og til slutt feste med tråd i sidene.

Her ser du resultatet:

Traktor måtte jeg jo også lage da og gjett hvem som ble hoppende glad for det 🙂

Lykkeliten elsker traktorer og jeg elsker engler, så da ble det en på oss hver, hihi

Glasset inni er et olivenglass, for det er litt høyt og tynt.

Jeg har også laget egene albumer til lykkeliten på samme måte. Printet ut bilder fra turene våre, av traktorer og andre maskiner, av familie og venner osv, for da kan han gjøre nesten hva han vil med dem uten at de blir ødelagte.

 

Med ønske om en superduper dag fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden


#diy #lyslykt #diylyslykt #interiør #interior #serviett #klem #laminering #plantasjen #kreativ #blogg #kremmerhuset #lammineringsmaskin #europris #peacetegn #fjær #traktor #engler #ugler #diyalbum #lykkeliten #interiørblogg #hobbyblogg #mammablogg
10 kommentarer
    1. Kjempestilig!! Jeg så noen som minner om disse fra Sweet Paul en gang som jeg prøvde å lage med bilder på tynt papir. Jeg la bilder av Oslo som var klippet etter formen på husene og det ble faktisk veldig morsomt det også 🙂 Er så stas å pynte med ting man lager selv <3
      Håper du har en knallfin fredag!
      Fredagsklemmer til fineste Engla

    2. Masse hele lykter og vaser til og med. Utrolig smart å lage sånne, det blir jo veldig fint med alle slags bilder. Skjønner godt Lykkeliten ble glad 🙂 Hade aldri kommet på å putte foran blomstervasen 🙂 Lurt 🙂 Ha en flott dag min venn <3 klem <3

    3. De er nydelige disse lyktene dine. Jeg og frøkna har brukt lamineringsmaskinen i dag, men det var til noe helt annet 🙂 Lamineringsmaskin er kjekt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg