Bananpannekaker – fem gode grunner til å spise dem

God morgen♥

Hva med bananpannekaker til frokost?

Det spiste lykkeliten og jeg for noen dager siden og da fikk jeg også brukt litt av min hjemmelagde vaniljeekstrakt igjen 🙂

Oppskriften får du her:

1/2 moden banan

2 egg

1 toppet ss havregryn

1/4 ts muskatnøtt

2 ts vaniljeekstrakt 

1/2  ts kanel

vann

salt 

smør til steking

 

Bland havregryn og litt vann og la det stå en liten stund før du blander i de øvrige ingrediensene.

Dette er nok til fem små pannekaker og her får du fem gode grunner til å spise dem

  1. Muskatnøtt inneholder stoffet myristin som vekker hjernen og holder deg skjerpet, samtidig som hukommelsen blir bedre
  2. Egg inneholder kolin, som også bedrer både konsentrasjonsevnen og hukommelsen
  3. Havregryn er rik på kostfibre, som metter
  4. Bananens karbohydrater  forsyner hjernen med drivstoff
  5. Kanel er med på å holde blodsukkeret stabilt

 

Med ønske om en superduper dag til dere alle fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her → Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#pannekaker #bananpannekaker #banan #muskatnøtt #vaniljeekstrakt #hjemmelaget #oppskrift #frokostpannekaker #mat #frokost #suntoggodt #matprat
8 kommentarer
    1. Åå, det ser så deilig ut at jeg VIL lage sånne snart, jeg har sett mange ha bananpannekake-oppskrifter, og jeg får VEEELDIG lyst på det. Du har nok kost deg masse med de ja 🙂 Likte Lykkeliten dem godt? 🙂 Ha en flotters dag Engla 🙂 Stor klem til deg min venn <3

    2. Herlig! Jeg fikk helt vann i munnen her. Best jeg finner meg en brødskive før fristelsen av noe søtere tar over 😀
      Jeg lagrer likevel oppskriften sånn at jeg kan teste pannekakene på ungene 😀
      Håper du har en fortryllende dag!
      Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg