Deilig mørk sjokolademousse

I dag skal lykkeliten og jeg kose oss med deilig sjokolademousse. Det er egentlig ikke så ofte vi har dessert, men etter at jeg lagde *hvit sjokolademousse* forrige helg fikk jeg lyst til å lage den mørke i dag.

Denne sjokolademoussen er prikken over i-en etter et godt måltid. Lekkert å se på og utrolig godt.

Inngredienser: (fire posjoner)

200 g mørk kokesjokolade (jeg bruker 70%)

2 egg

2 dl fløte

 

Sånn gjør du:

Brekk sjokoladen i biter. Smelt forsiktig over et vannbad, (eller i microen på svak varme. 30 sek om gangen rør underveis).Pisk fløten. Skill egget. Visp eggehviten stiv.  Visp eggeplommene.

Tilsett sjokoladen i eggeplommen. Vend inn eggehvite og krem og bland godt. Hell moussen over i passende glass eller dessertskåler og sett de i kjøleskapet i minst to timer før servering.

Før servering topper jeg sjokkolademoussen med bringebær, for bringebær og sjokolade sammen er virkelig godt. Man kan også bruke pisket krem som topping, kjempegodt det også.

Blir det igjen noen bær kan du jo rive litt sjokolade over. Det er egentlig et godt tips til litt kveldskos. Frukt med revet sjokolade, for da er det så lite sjokolade som skal til og det blir sunt og næringsrikt alikevel. For litt sjokolade kan vel ikke skade?

Håper du har hatt en fin dag så langt , og at du får en super ettermiddag og kveld.

Nå skal vi igang med fastelavensforberedelser ♥

Klem fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

 

#dessert #sjokolademousse #mørksjokolademousse #bringebær #gottemoms #søtsug #uimotståelig #deiligdessert #blogg #mørksjokolade 
3 kommentarer
    1. Sjokolademousse er best i verden tror jeg 😀 Kjempedeilig 🙂 DU lager så mye godt om dagen at det er ikke lenge før du har meg på døra tror jeg 😀 Hi-hi 🙂 Kose deg med lørdagen med mye godt å spise og mye kos å gjøre 🙂 Stor kosemoskklem herfra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg