Slutt på slankemat, nå er det HIMMELSK mislykkakake!

Mislykkakake er vår favorittkake nr 1 og alle tre barna elsker den. Nå som det nærmer seg helgen, tenkte jeg at jeg kunne dele oppskriften med dere.

Sist jeg laget den var til min datters bursdag og da måtte jeg bare sende med henne det som ble igjen, for er det noe jeg ikke klarer å motstå, så er det denne kaken.

En skikkelig kaloribombe, men en HIMMELSK god kaloribombe…:)

 

Mislykkakake (sjokoladekake)

200 gram dronning kokesjokolade

200 gram margarin

4 egg

2 dl sukker

2,5 dl mel

1 ts bakepulver

Smelt sjokolade og smør. Pisk egg og sukker til eggedosis. Rør inn mel og bakepulver og til slutt rører du inn smøret og sjokoladen.

Hell røra i ei rund form, 24 cm i diameter, og stek kaka på 200 grader i ca 12 minutt. (Stek heller litt for lite enn litt for mye)

Avkjøl kaken i formen og sett den i kjøleskapet et par timer før servering, sånn at den stivner.

Før servering pleier jeg og strø melis over og gjerne servere den med ferske bringebær.

Kaka skal vere flytende i midten, det er derfor den heter “mislykka” kake. Men på tross av navnet er det vår favorittkake og vi synes den er HIMMELSK 🙂

 

Klem fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

 

#kake #sjokoladekake #mislykkakake #myksjokoladekake #bake #sjokolade
26 kommentarer

Siste innlegg