Heklet gulvteppe av tøystrimler – mykt og deilig

I dag fikk teppefamilien min enda et teppe, og familien begynner å bli veldig stor. Selv om jeg både har gitt bort og solgt flere av teppene mine har jeg mange her hjemme også.

Det siste året har jeg sikkert heklet mellom 25 og 30 tepper.

Dette teppet endte på 90 cm i diameter og er laget av strimlet sengetøy, noe som gjør at det er slitesterkt, mykt, varmt og deilig å gå på.

Det kan vaskes i maskin på 40-60 grader og tørkes i tørketrommel.

Hvis du kunne tenke deg dette eller noen av de andre teppene jeg lager er det bare å ta kontakt..

Disse teppene må jo være perfekte leketepper for babyer, siden de er myke og gode og blir de griete er det jo bare å slenge de i vaskemaskinen.

Jeg visste ikke at det gikk ann å lage disse teppene engang da lykkeliten var baby, men som toåring elsker han ihvertfall å sitte og leke på teppene her.

Kom og sitt på rompa her sier han til meg og klapper på teppet…hihi

Her ser du de første skoene til lykkeliten og storesøster. Du verden så masse minner som kommer ved synet at to par sko.

Har du tatt vare på de første skoene til barna dine (hvis du har barn)?

Med ønske om en super kveld videre til deg fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #gulvteppe #hekletteppe #fillerye #ragrug #redesign #blogg #kreativ #crochetrug #kreativ #inspirasjon #craft #recycle #blogg #mydesign #diy #diyteppe #diyragrug #reduce #upcycle #create #håndarbeid
22 kommentarer
    1. Kjempeflott teppe som vanlig 🙂
      Ja jeg har tatt vare på de første gå-skoene til alle mine tre barn. Skoene har jeg fått belagt med sølv, så fikk de den sammen med konfirmasjonsgaven. Skoen brukte jeg på konfirmasjonsdagen, på bordet foran konfirmanten sto skoen som jeg hadde tatt oasis oppi og laget en enkel blomsterdekorasjon. Flott pynt. Og en sølvforgjylt til hver

    2. Du er skikkelig flittig du Engla, på fillerye-produksjonen 🙂 Jeg har ennå ikke laget EN fillerye..jeg burde vel laget EN jeg også i det minste 😀 Siden alle er i gang med de 🙂 Den ser så fin og delikat ut den du har laget nå 🙂 Og deilig med så mykt under føttene. Skjønner godt at Lykkeliten liker å sitte der 🙂 Ha en strålende kveld Englavennen 🙂 Stor klem fra meg <3

    3. Lisbeth Pedersen: Tusen takk kjære deg <3

      Jeg har også tatt vare på alle skoene (storebror sine også), men ikke gjort noe mer med dem.
      Koselig å "smykke" dem da, det er et koselig minne å ta med seg 🙂

    4. dandilion: Tusen takk 🙂 Det er jo så gøy å lage dem og så vanskelig å stoppe…så nå er jeg alt igang med det neste 🙂

    5. frodith: Ja her går det så fillene fyker 🙂 Du bør virkelig prøve, for jeg er sikker på at du også blir hekta 🙂 De er jo så fort gjort og det er nettopp det jeg synes er så gøy 🙂
      Her er jeg godt i gang med det neste allerede..
      Ha en fortsatt fin kveld vennen min!
      Stooor klem til deg fra meg <3

    6. et kjempeflott teppe:))ja jeg har 2 par babysko ståande på hobbyrommet mitt,jeg har 4 barn men da dei var små var det vanlig å arve av søsken derfor bare 2 par :))det første paret som er 30 år gammelt har forsteinet såle nå :))

    7. fruensvilje: Tusen takk 🙂 Koselig å ta vare på skoene 🙂 Jeg fikk mine første sko også, men gudene vet hvor de har blitt av…:)

    8. Susns sang og smurferi, fjoll : Vent å se, for plutselig har du heklet 20 stykker selv også 😀
      Sett opp en lapp der du bor med: GAMMELT SENGETØY ØNSKES!!! hihi og at det må leveres på døra så klart, så du ikke glemmer det på vei inn 🙂

    9. Slike tepper heklet jeg for noen år siden også, morsomt å hekle men fysj så støvete det blir. Er nesten best å rive stoff ute på sommeren. Jeg prøvde også å klippe strimler, men da blir det småtråder over alt når man hekler. I tillegg til at det stikker tråder ut av teppet.
      Jeg har ikke barn, men mine egne 38 år gamle røde/gule/grønne babystøvler står til pynt i stuehylla mi 🙂

    10. Jeg har noen ferdigrevet stoffremser som jeg lurer på om jeg skal hekle kurv av. Eller kanskje de skal bli teppe. Eller starten på et teppe. Kjekt med prosjekt 🙂

    11. Enda et kjempefint teppe 🙂
      Jeg lager mest på bestilling nå for ellers dekker jeg snart alle gulv med tepper her og der virker mye lettere å selge de som er på bestilling. Der folk får velge størrelse, farger og mønster selv. MEEEEN det er ikke like morsomt som å lage fritt etter eget hode 🙂
      Ha en strålende tirsdag.
      Nå skal vi til harryland og handle litt
      Klemmer i bøtter og spann

    12. utrolig flotte disse teppene:)
      Har lyst å prøve selv,men finner aldri tiden likssom og da føler eg jo at du med alle dine prosjekter og en liten en har så mye tid -du må være flink å prioriter 😀
      haha kanskje eg bare må kjøpe et av deg istedet :D:D:D

    13. Dette teppet er like lekkert som alle de andre du har laget! 🙂 Har lyst til å prøve meg på et slikt teppe etterhvert, jeg også. Men først må jeg vel lære meg å hekle, hehe. 😉

    14. Jeg har osgå lyst til å hekle teppe!! Men hvor tunne strimler lager du av sengetøyet, og hva slags heklenål bruker du? Er det tungt i fingrene å hekle med dette? Kan ikke helt se for meg hvordan jeg skal gjøre det, men det er jo utrolig fint!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg