Boller med sjokolade

Gode luftige boller med sjokoladebiter og smeltet sjokolade på toppen. Rosinboller er ikke helt vår greie, men sjokoladeboller derimot har blitt vår klare favoritt.

Grunnoppskriften som jeg alltd bruker når jeg skal lage boller, kanelsnurrer og skoleboller er utrolig god å jobbe med. Bollene er lette og lage og enda lettere og spise..:)

De passer like godt til barneselskaper som til formiddagskaffen.

Jeg prøver stadig nye sjokolader, og denne gangen har jeg prøvd freia sin sjokolade Smelt. Den har jeg brukt både i deigen og som topping.

Grunnoppskriften min finner du HER Jeg tilsatte 150 g sjokolade i deigen denne gangen.

Som du ser ble det brått slutt på godtestoppen her i huset…:)

Med ønske om en superduper dag videre fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#boller #oppskrift #sjokoladeboller #smelt #bake #bolleoppskrift #smelt #freia #bursdagsboller #matblogg #grunnoppskrift #deiligeboller #godtestopp #matprat
6 kommentarer
    1. Ååå, hjelpe meg det så godt ut Engla 😀 Har du bakt og kost deg i dag? 🙂 Tenker Lykkeliten blir ellevill og glad når du setter i gang med de bollene ja 😀 Jeg er ikke så veldig gjærbakst-fan egentlig, men jeg er veldig fan av sjokolade, og sjokoladekake-aktige ting 🙂 Og disse så SÅÅÅ deilige ut. Håper du har en flotters dag Engla, at du har gjort noe kos, og fått hvilt litt godt i helga 🙂 Det trenger vi <3 Nå er jeg hjemme igjen, og nesten...klar for jobb igjen.. 😀 Godklemmer til deg min venn <3

    2. Emma elsker sjokoladeboller, men har desverre en mamma som insisterer på rosinboller 🙂 Mulig jeg skal la henne få halve deigen 🙂 Skal jammen si til henne at Engla er så snill, så da får jeg også være det 😉
      Her har det vært svømmehall og kinobesøk. Dvs. Emma var på kino med en kompis og jeg satt nede i kiosken og heklet og drakk kaffe 😀
      Ha en strålende søndagskveld
      Store klemmer

    3. bollene ser gode ut ingen tvil i det selv om sjokoladeboller ikke er min favoritt:))ja det ble vist slutt på godtestoppen din ,jeg er fortsatt med jeg da og det går helt fint :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg