Rykende ferskt og fargesprakende gulvteppe av strimlet sengetøy

God kveld kjære lesere ♥ I dag ble nok et teppe ferdigstilt. Måtte prøve en runde med staver på dette også.

Jeg har heklet et større teppe med dobbelstav, men overgangen der ble mindre fin. Skal få tatt bilder av det og vise frem, for jeg kan jo vise frem de tingene jeg blir missfornøyd med også…

Kanskje noen kan lære av mine feil, hihi

Dette teppet endte på 85 cm i diameter og er laget av strimlet sengetøy, noe som gjør at det er slitesterkt, mykt, varmt og deilig å gå på.

Det kan vaskes i maskin på 40-60 grader og tørkes i tørketrommel.

Et fargerikt teppe ihvertfall, det er det ingen tvil om. Tror man kan finne alle regnbuens farger her og kanskje enda noen fler…

Hvis du kunne tenke deg dette eller noen av de andre teppene jeg lager er det bare å ta kontakt..

Har du prøvd å hekle med strimlet sengetøy?

Til slutt vil jeg minne dere om å stemme på deres favoritt blandt Lesernes egne “gjør det selv prosjekter” – ♥ finn din favoritt ♥  Vinneren blir kåret på i morgen. Da teller jeg opp stemmene dere har gitt.
GIVEAWAY, hvor du kan vinne boken trendy hekling blir også trukket på fredag.

Med ønske om en super kveld videre til deg fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #gulvteppe #hekletteppe #fillerye #ragrug #redesign #blogg #kreativ #crochetrug #kreativ #inspirasjon #craft #recycle #blogg #mydesign #diy #diyteppe #diyragrug #reduce #upcycle #create
27 kommentarer
    1. Tøff.. får så lyst til å begynne å rive, men jeg må begrense meg, har mye på gang.
      Har du mange forskjellige trekk med farger, eller er det et trekk med mange farger?

    2. Kjempefint 🙂 Sukkertøy-teppe <3 Jeg synes det er så moro du hekler med staver da 😀 og at vi satt på kafe og heklet liksom 😀 Det kan man gjøre overalt 🙂 Moro at du koser deg med forskjellige masker og får fram fine,fine tepper 🙂 Håper du har hatt en herlig dag Engla, med snøen og Lykkeliten 🙂 Klemmer i massevis til deg min venn <3

    3. Så fint det ble! Har fulgt med bloggen din en stund nå og du er jammen meg en flittig hekler. Det er så inspirerende å titte innom her 🙂
      Ha en god kveld videre!

    4. Fru Stussli: Tusen takk snille deg <3 Jeg ble fornøyd med dette, men neste gang har jeg lyst til å prøve med en slags kant runt til slutt 🙂

      Ha en forsatt fin kveld og en riktig god natt Bentevenn <3

      Klemmerivei

    5. mittlillesorlandshus: Tusen, tusen takk kjære deg <3 Ja da er det bare å fortsette og rive 🙂
      Jeg har kommet frem til at to dynetrekkofte blir en fin str 🙂 Kos deg med riving og hekling 🙂

    6. cuskima: Tusen takk søte deg <3 Jeg bruker pinne nr 15 🙂 Under kategorien hekling finner du hele trinn for trinn beskrivelsen 🙂

    7. Hanne: Tusen takk, ja jeg kjenner den 🙂 Har fått så mye fint sengetøy jeg har lyst til å sette kloa/kroken i, men må prøve å bli ferdig med halvferdige prosjekter først 🙂

      Dette er et trekk med masse farger og et ensfarget til slutt 🙂

    8. frodith: Tusen takk søteste frodith <3 Jeg må jo bruke det jeg lærer vet du 🙂 Neste gang skal jeg dra med meg sengetøyet også når vi skal på kafe. hihi jeg synes jeg ser det for meg, du med en søt liten hekleveske og jeg med et digert teppe mens vi sitter og fniser og nipper til kaffen 🙂

      Dagen i dag har vært superduper og det håper jeg din har vært også min venn 🙂
      Klemmer i massevis er på vei til deg <3

    9. åh supert, takk skal sjekke. Har noen vakre sengetøy som er helt ødelagt og kan ikkje engang ha dem i burene til hundene for da blir de helt ødelagt. kanskje blir det noe vakkert på gulvet på soverommet eller matte i en av burene 😀

    10. Teppet var virkelig flott. Nydelige farger:)
      Joda, jeg har prøvd en gang, det ble litt “tja”. Tror jeg heklet på en litt rar måte i forhold til andre, hihi;) Fant en svær boks med masse gamle bommullsgardiner på kottet, vurderte å gjøre et nytt forsøk med dem:) Kanskje jeg bør titte innom deg å se hvordan du gjør det før jeg prøver igjen.
      Sender en stor klem<3

    11. Jeg synes teppet ditt ble veldig fint. Kanskje jeg må prøve meg på noe sånt etter ferien. Har aldri prøvd dette før, så det klarer jeg helt sikkert (som Pippi sier). Tar det lang tid å rive opp alle remsene? Har masse sengetøy hjemme, for når vi skiftet dyner kjøpte vi nye i 210 cm lengde, og alle de i 200 cm var plutselig ubrukelig. 🙂

    12. du er flink til gjenbruk. Det er liksom ikkje heilt min greie. Burde nok vore flinkere til det. Mene g holder meg til garn eg da. Må vere forferdelig tung å hekle av strimlet sengtøy, hadde eg trodd. Men kanskje eg tar feil. Håper du får ein fin fredag

    13. Livsrom: Tusen takk søteste Liv <3 Husker teppe ditt godt jeg og synes det ble kjempefint, så keep up the good work 🙂

      Stooor klem til deg <3

    14. frustrertfrueihouston: Tusen takk 🙂 Det tar litt tid å rive, men summa sumarum er det igrunn fort gjort å lage et teppe. Mye er gjort på et par kvelder 🙂 Hvis jeg får sitte i ett tror jeg at jeg bruker tre-fire timer på å hekle et teppe på 80-90 cm. Når man først har fått dreisen på det er det lett å få blod på tann, så da er det kjekt å ha litt sengetøy liggende 🙂

    15. snuppine29: Ja det er sant søte deg <3 De er jo så gode å tråkke på, så da blir det rett bein å stå opp på samme hvilket bein som treffer teppet først 🙂

    16. gretashobby: Jeg synes gjenbruk er gøy, det er derfor jeg holder på. Skape nye ting av gamle, gjerne nye bruksområder også. Det er ganske tungt å hekle pådenne måten, så det er godt med noen dagers pause mellom hvert teppe 🙂

      ha en fin fredag kjære deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg