90 dagers godtestopp

Inspirert av den sprudlende damen med bloggen SpinningQueen – Min vei mot toppen!! har jeg bestemt meg for å følge hennes fotspor. Godtestopp i 90 dager.

For meg gjelder godtestopp kun søtsaker, sjokolade, smågodt, kaker o.l og da selvfølgelig ikke ostepopp, for den klarer jeg meg ikke uten.

Ingen fredagskveld uten ostepopp på bordet her i huset.

I dag da vi var på butikken fikk lykkeliten øye på dette,


så da spørs det da, om vi kanskje må tilføre en sånn pose i helgene. For hva er vel bedre en traktorpotetgull for en traktorelskende liten tass.

Skulle nesten tro dette er et reklameinnlegg, men det er det ikke, for nå er det godtestopp (minus ostepopp og kanskje traktorpotetgull) her i huset i 90 dager.

Det skal jammen bli godt kjenner jeg 🙂

 

Blir du med på godtestopp?

 

Med ønske om en  super dag videre til deg fra Engla


Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

#godtestopp #godteri #ostepopp #kims #kaker #sjokolade #potetgull
20 kommentarer
    1. Jeg er med !
      Men som deg,”må” jeg ha en dag med kos.
      Fredag eller lørdag, alt etter hvordan jeg jobber.
      Krysser fingrene for oss alle, så tastes vi først i februar 👍
      😊
      -Helle-

    2. Ostepop er faktisk ikke det verste man kan spise det. Jeg spiser lite sånt, i så fall blir det i helga. Jeg har en kombinasjon av lavt stoffskifte og høy insulin, noe som fører til at jeg legger på meg uten å spise stort. Derfor har vi veldig lite i hus så jeg ikke kan gå og snavle. Er jeg syk etter snacks, da tar jeg meg litt mat først og da spiser jeg ikke så mye. Er ikke fanatisk for da gir jeg opp, så jeg koser meg når jeg har lyst, men holder det til helga. Vi har ikke spist en hel potetgullpose her i jula, bare en halv. Ikke fordi jeg ikke hadde kunnet, men har ikke hatt lyst på rett og slett.

    3. Jeg skal prøve noen dager, men melder meg ikke på noe altså 😀 Det tør jeg ikke 😀 Hi-hi. Men spiste ikke sjokolade i går altså, helt uten ja 🙂 Og vi får se i dag også, kjøpe inn noe frukt og bær i stedet for 😀 Morsomt med deg på den posen da, oste-pop-girl liksom 😀 Hi-hi. Håper du elelsr har en strålende dag Engla, jeg har begynt i jobb igjen, men det har forsåvidt vært litt rolig start 😀 Puh!! Og i morgen er det fredag alt 🙂 HELG!! Jippie! Ha en flotters ettermiddag min venn <3 Uten snop, men mye annet godt;-) Klemmer <3

    4. Hei 🙂 har faktisk startet på et nytt og bedre liv uten godteri 🙂 kroppen trenger ikke alt sukkeret vi har i oss, masse annet som det går an å kose seg med. Grønnsaker og dipp for eksempel 🙂
      Så jeg er med på godtestopp 🙂

    5. Hanne: Ja jeg tror det er lurt å ha en dag man kan kose seg litt ekstra, for hvis ikke blir det litt mer uoppnåelig føler jeg 🙂

    6. Mariann Sæther Tokle: Godt å høre at ostepoppen ikke er det verste da 🙂 Jeg er veldig glad i potetgull og ostepopp og kunne nok gledelig ha spist mange poser i uka, men jeg prøver jo selvfølgelig å begrense det.
      Må nok følge rådet ditt nå og spise litt mat i stedet når godtelysten melder seg 🙂

      Takk for tipset!

      Ha en fortsatt fin kveld!
      Klem fra Engla

    7. frodith: Ja man trenger jo ikke sette så store mål, men gjøre det som føles rett for deg 🙂
      Synes du kan kose deg med den mørke sjokoladen din iblandt jeg hvis du har lyst på det 🙂

      I dag har lykkeliten og jeg ryddet og vasket, og prøvd å pakke ned mesteparten av juletingene.
      Godt å få det bort igjen nå da julen er over.

      Kos deg og ha en fortsatt fin kveld fineste frodith <3

      Stooor go´klem far Engla

    8. Monika: Så bra at du allerede har startet:)
      Har prøvd den sunne linje jeg også, men sprekker etter en stund, så for meg er det nok en gylden middelvei som gjelder. Får jeg ostepopp på fredagene skal nok dette gå fint ihvertfall.
      Jeg helt enig med deg i at grønnsaker og dipp er et veldig godt alternativ 🙂

    9. Jeg er med! Det tror jeg jeg har signalisert til SpinningQueen også:) Startet i dag:)
      Jeg smakte ikke godteri fra februar til august i fjor, så det burde ikke være noe stort problem….tror jeg da. Ikke ostepopp heller, men det skyldest først og fremst at jeg ikke er spes glad i det, hehe;)
      Da er det bare å ønske lykke til til alle som er med:)
      Stor-søt-klem<3

    10. Min søster er fremdeles på besøk og vi spiser opp julekakene etc nå. Eg spiser sjeldent godterier og kaker etc
      problemet mitt er chips,men godterier er ikkje noe problem 🙂
      Så eg blir ikkje med enda siden vi MÅ spise opp hahaha

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg