Et godt nytt år med takknemlighetsbok…?

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Tanken med takknemlighetsdagbok er å skrive ned store eller små ting som du er takknemlig for. Gjerne små hverdagslige ting, som at noen har holdt opp døra for deg. At du har fått øye på den første lille blomsterknoppen, at solen skinner og at dagene blir lysere og lengere.

Noter hver kveld hva du er takknemlig for. Det trenger ikke være mer enn tre-fire punkter hver dag. Du vil raskt se at det som kanskje i utgangspunktet var en dårlig dag, vil framstå som en god når du fokuserer på det positive.

Dette er et utrolig enkelt verktøy dersom man ønsker å rette sin fokus på det å være mer positiv. Det tar ikke lang tid, og ved å fokusere på det positive opplever du mer av det positive, nettopp fordi du legger mere merke til små tingene.
For det er desverre sånn at vi ofte tar ting for gitt.
I julen stilte jeg barna mine spørsmålet: Hva om strømmen forsvant?
Og da mente jeg ikke bare for en bitte liten stund….har du tenkt over det?

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Nå er vi inne i årets siste dag og jeg vil med dette takke hver og en av dere for året som har gått.

Mitt første år med egen blogg og du verden så mye jeg har lært og så mange flotte mennesker jeg har “møtt” og blitt litt kjent med.

I morgen er vi i år 2014 og jeg gleder meg til å fylle det nye året med masse kreative kromspring og positive tanker.


Tusen, tusen takk til alle dere som er innom bloggen min, og for alle de koselige kommentarene dere legger igjen

Med ønske om et riktig godt nyttår til deg fraEngla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

Jeg vil også minne om Et lite takknemlighetsdryss – giveaway

 

#takknemlig #takknemlighetsbok #takknemlighetsstein #nyttår #helse #psykisk

16 kommentarer
    1. Det er kjempesmart med en sånn bok Engla, det viktige er å fokusere på det positive, og kan en bok spare det litt opp for en så er det jo topp 🙂 Jeg er også takknemlig for mange ting, og tenker ofte på det 🙂 Håper du får en kos kveld i kveld 🙂 Jeg er på vei til landet, hvor jeg skal være i kveld 🙂 Stor god nyttårsklem til deg <3

    2. Eg leser en blogg av en nydelig jente som heter Marthe Borge og hun får mest pes for at hun ikkje er negativ- det må være noe galt et sted mener folk og at hun er falk og uærlig fordi hun bare viser solskinnsiden av segselv.
      hallo??????? Noen ganger lurer eg på om folk leser hva de skriver eller høre alt drittpreiket som kommer ut av munnen deres?
      Hun opplever fantastiske ting fordi hun fokuserer på det beste og er ydmyk og takknemlig -alltid.
      Å være takknemlig er den enkleste form for bønn som fins. Er vi mer in tune med den energiene vi vil tiltrekke oss ja da skjer det. Er vi negative ja guess what……..folk forstår ikkje denne enkle tankegangen, og selv har eg slitt noen ganger. Spesielt om ting er tungt,men når man knekker koden så vips skjer nesten mirakler av segselv <3

    3. Smart dette. Jeg skriver både for dagen som har vært og for dagen som kommer..
      Har gjort det i mange år..
      Ønsker deg godt nytt år, håper vi får et like bra år i 2014 🙂 Takk for at du deler :))

    4. Det var en kjempegod ide:) Mulig jeg skal finne frem en bok i dag og sette i gang;)
      Du, flotteste Engla, har også vært et positivt bekjenskap:) Takk for alle flotte ideer og tanker du har delt:)
      Godt nyttår til deg og dine<3 Klem<3

    5. frodith: Ja ikke sant 🙂 Har ikke begynt å skrive en sånn selv, men synes alikevel det er en god ide 🙂
      Håper de første dagene i det nye året har vært fine 🙂

      Stooor god nyttårsklem til deg fra meg <3

    6. Gry Elisabeth: Så fint 🙂 Har ikke skrevet noe enda jeg, men jeg prøver alikevel å være bevisst 🙂
      Ønsker det et herlig år fylt av morro og glede og ikke mist mange fine blogginnlegg også <3

    7. cuskima: Åh, da må jeg også ta en titt hos henne. Tak for tipset 🙂
      Håper det nye året bringer oss mange positive opplevelser og muligheter <3

      Det er ofte ikke så mye som skal til for å snu en dårlig dag til en riktig så bra da 🙂

    8. SpinningQueen: Ja det er sant og ofte tar vi ting for gitt og da kan det være greit med en liten påminnelse 🙂

      Godt nytt år 🙂

    9. Hanne: Så bra 🙂 Skriver du dagbok ?
      Jeg gjorde det før, men det begynner å bli noen år siden nå.

      Godt nytt år til deg kjære Hanne, gleder meg til å følge deg i dette året også 🙂

    10. Livsrom: Tusen, tusen takk snille gode Liv, og takk i like måte <3

      En sånn bok kan være lurt de. Kanskje en bitte liten en man kan ha i veska og bare skrive litt i da anledningen byr seg 🙂

      Godt nytt år til deg og dine også 🙂

      Klem til deg fra Engla

    11. Hei!
      Ikke helt en dagbok, men noe som ligner…Det gjør meg trygg og sterk, og motarbeider negativetanker. Kan sende deg noe om det..
      Godt nytt ar til deg også, jeg henger meg på deg jeg også, leser nesten hver dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg