Ny vase og lysestake av ølflasker

I går kveld knakk den flotte amaryllisen min, så da var gode råd dyre og jeg måtte komme opp med en ny blomstervase som passet litt fort.

Løsningen ble en tom ølflaske…

Jeg startet med å legge den i kaldt vann for å fjerne etikettene. Etter masse prøving og feiling har jeg kommet frem til at det er kaldt vann som fungerer best.

Når flasken var vasket og tørket tok jeg den med meg ut og sprayet den med sølvspray.

Jeg fant også frem en serviett med teksten “Så vakker dagen er når den berøres av godhet” som jeg festet med decoupagelim.

Til slutt tok jeg litt glitterlim rundt teksten. 

I dag sprayet jeg en flaske til. På den hengte jeg englevinger rundt tuten og satte et lys i.

Veldig enkelt og dekorativ pynt til f.eks nyttårsbordet.

Har du gjort noe lignende?


Med ønske om en  herlisøndagskveld til deg fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

  

#diy #flaske #sølvspray #bottle #pynt #interiør #oppskrift #hobby #kreativ #vase #lys #gjenbruk #redesign #gds #sds #kaste #hjemmelaget #skape #kunst #light #idea #dekorert #interiørtips #craft #lysestake #amaryllis #serviett #decoupage #glitter
11 kommentarer

Siste innlegg