Ingen betaler for KJÆRLIGHET…

En bonde hadde noen valper han måtte selge. Han malte et skilt som averterte 4 valper til salgs, og spikret det på enden av gjerdet sitt. Mens han spikret opp skiltet kjente han noe som nappet i overallen. Han så ned og inn i øynene på en liten gutt. 

Unnskyld, sa gutten. Jeg vil kjøpe en av valpene dine. 

Vel, sa bonden mens han tørket sin svette nakke. Disse valpene har flott premierte foreldre og koster veldig mange penger.

Gutten så ned et øyeblikk. Så gravde han dypt ned i lomma, og dro opp en håndfull av mynter og sa : Jeg har 39 cents. Er det nok til å ta en titt ?

Selvfølgelig, sa bonden, og gikk bortover mens han plystret. Kom, Dolly!,  ropte han. 

Ut av hundehuset kom Dolly løpende med fire hårete nøster hakk i hæl. 

Den lille gutten presset ansiktet sitt mot nettinggjerdet og gjorde store øyne. 

Mens valpene nærmet seg gjerdet fikk gutten se en bevegelse ved hundehuset som fanget hans interesse. 

Sakte men sikkert stabbet det frem enda en pelsball, betydelig mindre enn de andre valpene. 

Den gjorde sitt beste for å holde følge med de andre. Den vil jeg ha!, sa gutten mens han pekte ivrig på det lille nøstet. 

Bonden satte seg på kne ved siden av gutten og sa: Gutt, du vil ikke ha den valpen. Han vil aldri bli i stand til å løpe og leke slik som de andre valpene.

Den lille gutten gikk et skritt bort fra gjerdet, han bøyde seg og begynte og dra opp det ene buksebeinet. 

Da så bonden at gutten hadde stålskinner på hver side av leggen, som var festet til en spesiallagd sko. 

Gutten kikket opp på bonden og sa :Du skjønner, jeg løper ikke så bra jeg heller, og han der vil trenge en som forstår.

Med tårer i øynene, bøyde bonden seg ned og plukket opp den lille valpen. 

Forsiktig la han den i armene på den lille gutten. Hvor mye koster den ?, spurte den lille gutten. 

Ingenting, svarte bonden. Ingen betaler for Kjærlighet…

Bildet er av vår kjære Susie, som rett og slett er 1,9 kilo ren kjærlighet ♥

Susie hadde også dårlige bein da vi fikk henne som omplasseringshund for seks år siden.

Hun hadde blitt knebet og ført ulovlig inn i landet. Men siden den forrige eieren hadde bekjente i mattilsynet, fikk hun sitte i karantene og har lovlige norske papirer nå. De første årene løp hun ofte rundt på bare tre bein, men etter som årene har gått ser vi mindre og mindre til det.

Herlige, gode Susie født 06.06.06, men er langt ifra noen djevelhund

Med ønske om en herlidag til deg fra Engla

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

 

  

#kjærlighet #historie #tanker #ord #feil #mangler #hund #betale #løpe #stålskinne #dyr #kjæledyr #mattilsynet #ulovlig #import #karantene
18 kommentarer
    1. Nyyydelig historie som får fram tårene i augene.. Barn kan lære oss voksne so veldig mykje som vi har gløymt, oversett, osv..
      Herlig ting å bli påminna det der. Det er ikkje alltid det du ser og veit, men det du føler som er rett..

    2. ÅÅ , det var en nydelig fortelling, og klart den lille hunden trengte en som han gutten 🙂 De ville passe fint sammen. Og noen SER mer enn andre 🙂 Ha en fin dag Enga-vennen 🙂 Stor og god klem fra Frodithen 🙂 <3

    3. karenmarenmette: Ja det er ikke alltid det som til som til synelatende er perfekt, er det beste 🙂

      Denne historien syntes jeg også at var en fin påminnelse 🙂

    4. frodith: Ja, det er som min lærer sa, “de så kalte tilfeldigheter”…hun trodde som meg, at alt har en mening, selv om det ikke alltid er så lett å se den 🙂

      Ha en fortsatt fin dag fneste frodith vennen <3

      Stooor og god klem til deg <3

    5. fruensvilje: Ja det er en utrolig rørende historie, så jeg fikk også tårer i øynene første gangen jeg leste den, (og flere ganger senere) 🙂

    6. Hanne: Ja den er utrolig nydelig, og når det kommer til kjærlighet er jeg helst sikker på at den lille hunden han fikk kunne gi MINST like mye <3

    7. Min lille Fendi er en Street Diva fra Spanias bakgater.
      Da eg skulle adoptere henne var det litt issues for hun har patella og leishmania og en annen bakteriell greie fra å bo på gaten. Så de ville gi meg en annen hund.
      Eg svarte at eg skulle ha henne så kan vi ta medisinen vår sammen for ingen sa nei til meg da eg trengte operasjon og piller. Så vi to tar pillene våre sammen og vi føler oss heldige som fant hverandre <3<3<3<3<3

    8. Åh nå måtte Stusslifruen grine litt. Og når hun gav seg med det, så leste hun historien en gang til, så gråt hun en skvett til 😀
      Stor klem til snille gode Engla <3
      Håper dere er friske i dag!!

    9. Fru Stussli: <3 Søte fine Bentemor <3
      Her er formen stigende og jeg ønsker deg en superduperfin dag 🙂

      Stooor god klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg