Å vere stolt over å være akkurat den man er.

En eldre Kinesisk dame hadde to store krukker, 
begge hang på hver sin side av en stang, 
som hun bærte over nakken.

En av krukkene hadde en sprekk, 
mens den andre krukken var perfekt
og alltid leverte en full porsjon vann.
Etter en lang tur fra bekken til huset, 
var den lekke krukken
bare halvfull.

I to år skjedde dette daglig,
og kvinnen bar hjem bare en og en halv 
krukke med vann.
Selfølgelig, den perfekte krukken var stolt
av sitt resultat.
Men, den stakkars lekke krukken var skamfull 
av sin egen prestasjon og ulykkelig over at den
bare kunne gjøre halvparten av hva den var laget 
for å gjøre 


Etter to år, med det den følte som en bitter feil, 
snakket den en dag til kvinnen nede ved bekken.
“Jeg skjemmes over meg selv, fordi sprekken på min 
side gjør at vannet lekker ut hele veien tilbake 
til huset ditt”.
Den gamle kvinnen smilte!
“La du merke til at det er blomster på din side 
av stangen, men ingen på den andre siden ? “
“Det er fordi jeg alltid har visst om din lekasje, 
så jeg har plantet frø på din side av stien,
og hver dag når vi går tilbake
har du vannet dem. “

I to år har jeg kunnet plukke disse nydelige blomstrene
for å dekorere bordet.
Uten at du er akkurat slik du er, ville ikke disse
skjønnhetene vært her
for å utsmykke huset.”

Vi har alle våre unike “feil”……
Men det er “sprekkene” og “feilene” som hver av oss bærer-
som gjør våre liv sammen 
så interssant og givende ♥

Med ønske om en herlilørdag til deg fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  

  

#historie #dikt #stolt #feil #mangler

11 kommentarer
    1. Hei og god morgen min venn 🙂 Jeg er så enig med deg 🙂 Alle har vi våre små sprekker, og det er det som gjør oss til de vi er , og som også gjør oss vakre.<3 Vi skal være litt stolte av de sprekke tror jeg 🙂 Selv om det kanskje gjorde litt vondt når de kom. Ha en herlig dag Engla 🙂 Stooooor lørdagsklem til deg <3

    2. Dette var en fin historie å starte dagen med! Tror vi skal være glad for at vi er forskjellige, det er med på å gjøre andre mennesker spennende. Og så er det jo fint at alle sprekkene kan være med å sette spor etter en her i verden. Ha en fin lørdag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg