DIY Lampe av hamptråd – steg for steg

Nå begynner det å bli en stund siden jeg blogget om den dekorative og unike lampen av garn.

Jeg lovet å komme med ett innlegg med beskrivelse for hvordan jeg lager lampene mine og i dag fikk jeg endelig somlet meg til å skrive.

Bedre sent enn aldri ♥

Denne lampen har jeg hengende over stuebordet mitt, men jeg har som mål å få laget en større, og da helst helt rund.

(har du tips om hvordan jeg gjør det blir jeg veldig glad)

Dette var for meg en kveldssyssel, noe som viser seg i bildekvaliteten.

 

Du trenger:

Lampesokkel, ledning og kontakt

Ballong

Sprittusj

Tapetlim

Hamptråd/garn

 

Start med å blåse opp en ballong til den størrelsen du vil ha på lampa.

Tegn en ring på størrelse med lampesokkelen.

Legg hele nøstet med hamptråd/garn ned i tapetlimet sånn at limet får trekt seg godt inn.

Den første gangen jeg laget dette la jeg garnet løst nedi limet, men det ble bare floker, så det er derfor jeg anbefaler å legge hele nøtet nedi.

Så er det bare å surre rundt ballongen. Surre og surre på kryss og på tvers til det blir så tett som du vil ha det,

men spar igjen ett hull til lampefeset der du tegnet ringen.

Når du er fornøyd knyter du fast en tråd i enden på ballongen og henger den opp til tørk.

La den henge i minst ett døgn og husk: DET ER VIKTIG AT DEN ER HELT TØRR.

Så er det bare å smelle ballongen, feste lampesokkelen, henge opp lampa, sette i kontakta og Sim Sala Bim så har DU en ny og unik lampe ♥

Tidligere har jeg også laget påskeegg på samme måten, men da brukte jeg sukkerlake.

Med ønske om en herlitirsdag videre fra Engla

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

 

#lampe #diy #gds # laglampe #hamptråd #trådlampe #homemade #hjemmelaget #kreativ #skaperglede #hamptråd #ballong #blogg # interiør #interior #oppskrift #hobby #beskrivelse #cottonballslight #light #cottonballs
44 kommentarer

Siste innlegg