DIY – Snøhvite kvistlykter

I helgen laget jeg nye kvistlykter, men denne gangen tilpasset årstiden…

inspirert av det vakre vinterlandskapet ute har jeg gått berserk med snøspray de siste dagene.

Denne gangen la jeg ikke på så tett med pinner og jeg brukte mindre glass en sist.

Har du også lyst til å lage sånne lykter?

Det du i så fall behøver er:

Glass – jeg brukte babymatglass nå, men tidligere har jeg også brukt syltetøyglass

Kvister 

Tråd – jeg bruker hamptråd

Snøspray

Start med å knyte tråden litt løst rundt glasset, også er det bare å dandere kvistene sånn som du vil ha dem og avslutte det hele med litt snøspray.

 

Sim sala bim og du har nye lyslykter ♥

Jeg ser at det er mange der ute som blir inspirert av mine DIY prosjekter. Det er kjempekoselig og jeg setter stor pris på at mange av dere linker til siden min når dere har benyttet dere av mine diy “oppskrifter” ♥ 

 

Nå skal jeg fortsette og brette boka mi, for boka skal nemlig bli ett tre.

 

Ha en fortsatt fin kveld!

 

  

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←  


#interiør #interior #tips #gjenbruk #hobby #diy #snøspray #inspirasjon #oppskrift #fornye #lyslykt #lysestake #diy #gds #redesign #jul #juleverksted #kvister #kvistlykt
26 kommentarer
    1. Oi, så fine de var! Også så enkelt, dette må jeg seriøst prøve 😀 Hvor får man kjøpt snøspray? Og er det noe som blir sittende fast uten å være klissete? 🙂

    2. Marita: Tusen takk <3 Snøspray tror jeg nesten man får kjøpt over alt i disse juletider.
      Jeg kjøpte min på panduro, men sjekket prisen på Clas Olson i går og der var det MYE billigere.
      Den sitter bra på kvistene og er ikke klissete 🙂

    3. Koselige lykter 🙂 Er akkurat som å sitte i en snøhule og kose seg 🙂 Veldig spent på denne boka som skal bli et tre?? 😀 DU har mange ting vi har lyst til å lage vettu 🙂 Stadig inspirasjon å få herfra 🙂 Klemmer <3

    4. frodith: Tusen takk søteste frodith <3 Nå er boktreet ferdig, så i morgen skal jeg ta bilder 🙂

      Håper du har hatt en fin dag og koser deg i kveld <3
      Go´klem til deg fra meg

    5. Så stilig!! Dette ble enda en ting jeg MÅ rekke før jul ;-D
      Fikk hengt opp julegardiner på Emmas rom i dag og har stuegardiner i vaskemaskinen nå 😀 Alt må være oppe til søndag.
      Stooooor klem til flinkeste Englavenn
      Klemklem

    6. Jeg tror at de fleste blir litt imponert av dine lykter. Du lager en koselig stemning, og viser samtidig hva du gjør. Kjempe enkelt og flott..)

    7. Herlighet kjønner ikke hvor henter du alle disse superflotte og kreative ideene dine fra 🙂
      Disse var kjempeflotte, et koselig lys som gir både vinter og jule stemning 🙂
      Blir spennende å se bok-treet ditt da.
      Flinkeste Engla <3
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    8. Fru Stussli: Tusen takk, det er fort gjort 🙂 Men jeg skønner at du har hendene fulle med pynting 🙂

      Ønsker deg en riktig god natt Bentevenn <3
      Nattaklem fra meg

    9. Lisbeth Pedersen: Tusen takk for gode ord kjære deg <3
      Det var den boksen med snøspray som satte griller i hodet mitt:)

      Ha en riktig god natt fineste Lisbeth <3
      Nattaklem fra Engla

    10. Kjempeflotte lyslykter. Ble så inspirert av bloggen din og har laget noen selv. Synes ikke snøsprayen sitter noe godt og når lysene tennes virker det som den smelter,rart. Har du noen tips.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg