Englamor tipser om en liten DIY

Hvis ditt barn er som lykkeliten, glad i å se på bilder, har jeg funnet en løsning som ihvertfall passer oss bra.

For hvis jeg lar han se på bildene, blir de fort veldig stygge og ødelagte. Så løsningen ble rett og slett å laminere bildene, klippe de ut i passe størrelse, lage hull med hullmaskinen, tre en hamtråd i hullene og pynte med noen trekuler til slutt.

Vipps så fikk lykkeliten en ny bok og ikke en hvilken som helst bok nei, for i denne boken er det lykkeliten som er hovedpersonen. I tilegg er den fyllt av traktorer, gravemaskiner, søppelbiler og alt annet som “braker” på fire hjul. Med andre ord en bok fyllt med masse gode minner for en liten tass ♥

 

Nå når lykkeliten har tatt formiddagsduppen sin har jeg laget TRAKTORsjokoladepudding,

så nå er jeg veldig spennt på ansiktsutrykket hans når han får se den ♥


Hver dag er en fest sies det, så da er det bare å gjøre det beste man kan ut av hverdagene ♥

 

Med ønske om en fortsatt fin dag til deg fra Engla

#diy #gds #barnebok #lagebok #diybok #laminering #laminerebilder #bilde #traktorbok #lykkeliten #tips #godide #mammablogg #englamor #mammatipser #lagbarnebok #diybarnebok #sjokoladepudding #oppskrift #ide
19 kommentarer
    1. Veldig smart med den laminereingen, og at han har en bok han nesten kan BADE med 😀 Du koser deg og lager dessert, eller er det til en bursdag? VI hadde alltid desserter før, når jeg var liten. HVER DAG 🙂 Og hadde jeg fått en med favoritt-temaet mitt på, tror jeg at jeg hadde blitt glad. Så Lyikkeliten er nok blid som en lerke når han får se den tror jeg 🙂 Må få høre etterpå 🙂 HA en fin dag Engla-mor <3 klemmer <3

    2. Så lurt 😀 Her ble bildene smatta på og sikkla på og klisset på og alt på en gang, selvfølgelig de bildene med biler og traktorer haha så ideen var veldig lur 😀 Oh den sjokkopuddingen så god ut og jeppsi hver dag er en fest 😀 I alle fall burde den være det <3 Ha en nydelig dag du med alle de supre ideene <3 klæmme 😀

    3. Slike ting gjør at de små virkelig føler seg ekstra glade. Ikke dumt i det hele tatt. Flink du er..)

    4. Har laget en mengde av slike bøker på jobb (barnehagen), men har aldri tenkt over at man kan bruke det hjemme også, har ikke barn enda, men en veldig god idé, takk skal du ha :-)!

    5. frodith: Ja denne kan han ta med i badekaret og titte i med grisete fingre uten at den blir ødelagt 🙂

      Sjokoladepuddingen var en nok en rar smak og konsistens, så det ble mye grimaser 🙂 Men han spiste han, for det var jo tross alt TRAKTOR 😀

      Ha en fortsatt fin kveld fineste frodith <3
      Klem til deg fra meg

    6. ladyaugust: Tusen takk <3 Det er mange bøker som har gått dukken med litt for tøff behanding her, så dette var ihvertfall det beste jeg kunne finne på 🙂 Lykkeliten har hatt mange timer med denne "boka" uten at den har fått en eneste skramme 🙂

      Ha en fortsatt fin kveld og en riktig god natt <3
      Klem fra Engla

    7. Vanja: Tusen takk kjære deg <3 Ja denne "boka" er veldig stas og går han lei er det bare å fylle på med nye bilder, eller bytte ut noen om man vil det 🙂

    8. Franziska: Det var faktisk i barnehagen jeg så at de laminerte bildene også.
      Det var da kom jeg på at jeg kunne gjøre det samme, men også lage hull og lage en bok av de 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg