Sommerfuglserviset mitt

Det er flere av dere som har spurt meg hvor jeg har fått tak i serviset mitt og svaret er Bohus.

Jeg elsker sommerfugler og da jeg fikk se dette på Bohus sommeren for to år siden, måtte jeg bare ha det.

Det er ett sevise med kopper, asjetter, middagstallerkner og suppeskåler og i tillegg kunne man kjøpe spisebrikker i samme serie.


En suppeskål med lapskaus som biter…!?!

En middagstallerken med Kjøttpudding med amerikansk blanding og potetmos


Asjett med fastelavensboller

og spisebrikke.

Jeg har hatt en tendens til å spare på alt som er fint. Altså bare se, men ikke røre… og ihvertfall ikke bruke. 

Det er jo bare tull…, så jeg har tatt meg sammen og dette har jeg vært flink til å bruke hver dag.

 

Har du mange ting som bare skal brukes til i spessielle anledninger?

 

Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 


#interiør #mat #fastelavensboller #lapskaus #spisebrikke #hekling #diy #servise #sommerfugler

31 kommentarer
    1. Så koselig servise! 🙂 Får håpe du får til å bruke det fine du har etterhvert, det er virkelig befriende om man klarer å frigjøre seg fra den tanken 🙂 “Ingenting er for fint til å brukes”, hihi.
      Klem og smil fra Lite hi

    2. Jeg er også glad i sommerfugler som du vet 🙂 Og dette var kjempesøtt 🙂 Klart man skal bruke det 🙂 så kan man jo kose seg med sommerfulgene hele tiden 🙂 Kosemose nattaklem, skal bare stupe litt først 😉 Hi-hi Klem <3

    3. Det var nydelig 🙂 jeg har faktisk ikke noe slikt “finservise” , men hadde jeg hatt det er nok jeg også typen til å skulle spare det til spesielle anledninger :=)

    4. et nydeligt servise.Nei hjemme hos oss bruker vi det vi har året rundt,om det er krystallglass eller finservise,kos er viktig og da er det ingen vits i å gjemme det vakre til en gang i året

    5. Koselig servise:) Jeg tror faktisk jeg vurderte å kjøpe det selv, såg på det flere ganger, men kom til at jeg har såååå mye;) Koselig gjensyn:)
      Det jeg har som skulle vært brukt til spesielle anledninger, glemmer jeg å bruke;);)
      Nattaklem fra meg<3

    6. For et nydelig servise!
      Vi har et arveservice som vi bruker til “fint”, men det vi har kjøpt selv som vi liker best det bruker vi til hverdag 🙂 Jeg har en tendens til å skulle spare på finklær til Emma og det er jo supertullete for da får hun liksom brukt det 3-4 ganger og vips så er det for lite… Her jobber jeg med å bli flinkere 😀
      Ha en finfin tirsdag Englamor
      Klemklem

    7. Nydelig service 🙂
      Vi har et arvet service som vi bruker til fint / spesielle anledninger, det kjedelige er at jeg ikke kan ta det i oppvaskemaskinen. Er kjekt og flott med arvede ting, men hadde vært veldig gøy å finne ut av alderen på dette, jeg har en del arvegods.
      Uff har også en blomsterpotte/vase som sies å være av elfenbein, har plassert den langt inn i kjelleren. Hadde vært gøyog vite om det er ekte elfenbein eller kopi, antar at denne er kjøpt rundt 1940-tallet. Finner ingen som kan svare meg ang elfenbein.
      Ha en superfin dag
      Klemmer

    8. Lite hi: Tusen takk 🙂
      Så koselig at du titter innom igjen <3
      Jeg er helt enig med deg, for det er jo bare tull og ha skap og skuffer fulle hvis det ikke blir brukt 🙂

      Klem til deg fra Engla

    9. frodith: Tusen takk, ja disse sommerfuglene koser vi oss med hver dag 🙂

      Ha en finfin tirsdag fine frodith <3
      Kosemoseklem til deg fra meg

    10. fruensvilje: Ja ikke sant 🙂
      Flink du da som bruker tingene dine 🙂
      Jeg har en lei tendens til å spare, men det har jeg bestemt meg for å gjøre noen med 🙂

    11. Livsrom: Tusen takk <3
      Så gøy at du også la litt ekstra merke til deg 🙂
      Ja det er gjerne sånn at det man liksom skal spare på og bare bruke til fine anledninger, det glammer man rett og slett da anledningene er der...synd men sant.

      Klem til deg fra Engla

    12. Fru Stussli: Tusen takk Bentevenn <3
      Så godt å høre at det er flere enn meg som sparer..trodde det bare var meg jeg nå 🙂
      Jeg sparer på mine egne klær også jeg..spessielt etter at jeg fikk lykkeliten, for det første året følte jeg meg litt som en gulpeklut og etterpå glemte jeg liksom at jeg faktisk er en kjoledame og liker å pynte meg litt.
      Så nå er mottoet opp og ut av skuffer og skap, for nå skal alt brukes 😀

      Ha en herlig tirsdag!
      Velkommenhjemklem fra Engla

    13. Flinke Engla!! Jeg heier på deg!!
      Emma blir nok forskrekket når jeg drar frem kjoler i ettermiddag og sier hun kan bruke dem som hun vil 😀 Her følger jeg ditt eksempel 😀

    14. Lisbeth Pedersen: Tusen takk <3

      Så spennende med den vasen da!
      Hva med å lage ett innlegg her på bloggen og se hva som skjer da?
      Kanskje det plutselig er noen som vet noe 🙂

      Ha en herlig tirsdag Lisbeth
      Klem til deg fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg