Noe å tenke over – husk å sette fra deg glasset

En psykolog gikk rundt på scenen mens han fortalte publikum i salen om stressmestring.
Da han løftet et glass med vann forventet alle det vanlige “halvtomt eller halvfullt”-spørsmålet. I stedet, og med et smil på leppene spurte psykologen: “Hvor tungt er dette glasset med vann?”

Svarene lød på mellom 200 og 500 gram.

Psykologen svarte “Den absolutte vekt er likegyldig. Det kommer an på hvor lenge jeg holder det. Hvis jeg holder det i ett minutt, er det ikke noe problem. Hvis jeg holder det i en time, vil jeg få vondt i armen. Hvis jeg holder det en hel dag, vil armen bli følelsesløs og lammet. Uansett hvor lenge jeg holder glasset, vil ikke vekten endres, men jo lengre jeg holder det, jo tyngre vil det føles.”
Han fortsatte: “Vårt stress og våre bekymringer er som glasset. Tenk på tingene i kort tid, og de vil ikke bety noe. Tenk på dem litt lengre, og de vil begynne å gjøre vondt. Og hvis du tenker på dem hele dagen, vil du føle deg lammet – og ute av stand til å forandre noe som helst.”

Det er viktig å gi slipp på ditt stress. Så tidlig som mulig om ettermiddagen – gi slipp på alle dine problemer. Bruk ikke hele kvelden og videre inn i natten på dem.

Husk å sette fra deg glasset!

-ukjent-


Let go of  what no longer serves you…

Med ønske om en herlig fredag til deg fra Engla♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

17 kommentarer
    1. Det er et godt råd 🙂 Jeg tenker så lite som mulig over sånne stressting. Prøver å legge fra meg så fort som mulig ja. Glasset skal vekk så fort råd er 😀 Ha en fin dag skjønne Engla 🙂 Koseklem <3

    2. Så sant så sant. Godt skrevet 🙂
      Nå skal jeg også gjøre et veskeprosjekt i helgen som jeg ikke kan. Vesken har jeg tegnet, men ingen peiling på hvordan jeg skal sette det sammen i realiteten, for i hodet mitt er vesken ferdig. Men dette vil jeg få til 🙂
      Ønsker fine Engla en strålende helg
      Klemmer

    3. frodith: Ja det beste er å ikke ha noe hodebry i det hele tatt, men de fleste av oss har vel sikkert hatt litt å stri med i løpet av livet og dermed funnet ut hvor godt man kan ha det når man slipper alle bekymringene 🙂

      Ønsker deg en bekymringsløs dag fineste frodith <3

      Go´klem fra Engla

    4. Brynhild Lysfoss: Det er sant kjære deg og det er vel det som gjør oss til mennesker også tenker jeg 🙂

      Med ønske om en bekymringsfri fredag til deg fra meg 😉

    5. Lisbeth Pedersen: Ja det synes jeg også 🙂

      Lykke til med vesken og du…JEG er helt SIKKER på at du klarer det flinkeste Lisbeth, så da er det bare å sette fra seg glasset og komme i gang, hihi

      Ha en fortsatt fin dag kjære deg <3
      Klem fra Engla

    6. Å jada, her er nok å ta av innimellom, men jeg prøver å legge det vekk, hvis det er noe jeg ikke kan forandre på uansett 🙂 Kos deg utover i kvelden med sol og Lykkeliten <3

    7. frodith: Det er en fin innstilling det fine deg og jeg er så enig, så enig <3
      Kos deg og ha en fortsatt fin solskinnsfredag <3

    8. Jeg vet veldig godt hva det er snakk om der. Jeg har prøvd det ut. Meditert på mine problemer og plager til det meste har blit svart. Ja, det er et godt råd:)
      Ha en fin helg:) Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg