I dag sto uteplassen for tur

Med min nyinnkjøpte vannkanne fra søstrene Grene var jeg klar for å ta i ett tak 🙂

Trekassa malte jeg hvit forrige uke og i dag fikk jeg plantet litt i den.

Jeg plantet jordbær

Dill, basilikum og gressløk,

så til lunch ble det knekkebrød med basilikum på 🙂

Jeg kan nok ikke påberope meg grønne fingre, men jeg synes det er koselig med blomster.

Stemorsblomstene begynner å bli litt slitne nå,

men i går var jeg så heldig å få kjøpe denne flotte hmm …nå husker jeg plutselig ikke navnet på den engang…( lobelia? ),

men ihvertfall batalte jeg bare 29 kroner for den og det er vel det man kan kalle ett KUPP ♥

Jeg fikk også satt opp ett veldig midlertidig gjerde her.

Jeg bor i borettslag, så det er ikke lov til å sette opp ett permanent gjerde,

men dette gjør nok nytten sin i sommer.

For du skjønner det at selv om lykkeliten er ganske liten enda, har jeg erfart at beina hans går riktig så fort 🙂

Derfor er det veldig greit å ha ett lite gjerde enn så lenge.

 

Har du hatt en fin dag?

 

Med ønske om en fortsatt fin kveld fra Engla ♥

 

 

8 kommentarer
    1. He he lobeliaen din heter petunia :))29kr var et kjempekupp.
      Ser også att du har gjødslet jordbæra dine,ikke gjødsle for mye dei,da blir det masse blader og lite bær,jordbær skal ha sparsomt med gjødsel.
      Utrolig att en ikke får sette opp permanente gjerder i et boretslag,da håper jeg att det provisoriske gjerde fungerer som det skal

    2. Skjønner godt du vil ha gjerde, med en liten som løper kjempefort 😀 Det er jjo kjekt at man kan sette opp noe midlertidig 🙂 Jeg har ikke greie på blomster og vet ikke navnet på særlig mange, mine to orkideer døde i vinduskarmen nettopp… skal kjøpe nye snart 🙂 Må ha to hvertfall 🙂 Ha en fin dag søte Engla 🙂 Klemmer <3

    3. fruensvilje: hihi, ja der ser du, jeg kan lite om blomster, men elsker dem <3
      De vokser og gror her, så da har de det vel bra selv om jeg ikke vet hva de heter 🙂
      Tusen takk for tips og gode råd, det trenger jeg 🙂
      Skulle ønske at jeg fikk sette opp ett ordentlig gjerde her, for det hadde jo blitt mye finere og koseligere, men men dette duger.

    4. ladyaugust: Tusen takk kjære deg <3
      Jeg har hatt noen begravelser her jeg også, for noen av blomstene ser plutselig kremerte ut 😀

      Ha en superfin fredagskveld fine deg <3
      Stoooor go´klem fra meg

    5. Fru Stussli: Tusen takk fineste Bente <3
      Jeg begynner å trives her ute, men det tar litt tid og få bodd seg til 🙂
      Her regner det som bare det i dag, så jeg har måtte satt paraply over "beddet" mitt, men etter regnet kommer solen og det gleder jeg meg til 😀

      Ha en superfin fredagskveld min venn <3
      Klem fra Engla

    6. frodith: Orkide er min favoritt, verdens fineste blomst. Også liljekonvall da <3
      Ønsker deg en riktig god helg fineste frodith <3
      Klemmer i fleng til deg fra meg 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg