En liten historie om en mors kjærlighet

I Andesfjellene fantes det to krigende stammer, en som levde i lavlandet, og en annen som holdt til høyt oppe i fjellet. En dag kom fjellfolket klatrende ned til lavlandet, overfalt og plyndret den andre stammen, og kidnappet en baby som de tok med seg opp i fjellet igjen. 

 

Folket som holdt til i lavlandet, dro aldri opp i fjellene. 

 

De kjente ikke klatrerutene, ante ikke hvordan de skulle forsere en fjellvegg eller komme seg opp fra et juv. 

 

Ikke visste de hvor fjellstammen holdt til heller, eller hvordan de skulle klare å finne dem. Likevel sendte de sine beste krigere opp i fjellet for å finne barnet. 

 

Krigerne gjorde så godt de kunne, men fjellet var for bratt for dem og etter noen dager hadde de bare kommet seg noen hundre meter oppover fjellveggen, til det første platået. 

 

Motløse og fortvilet innså de at det ikke nyttet, og bestemte seg for å klatre ned igjen, til den lille landsbyen ved fjellets fot. 

 

Da de pakket sammen sakene sine, fikk de øye på barnets mor på vei mot dem. Hun kom klatrende nedover den fjellveggen de selv ikke visste hvordan de skulle komme opp. Da oppdaget de at hun hadde barnet sitt festet til ryggen. 

 

Den modigste krigeren møtte henne og sa: Vi, stammens krigere, klarte ikke å komme oss til toppen. Hvordan er det mulig at du, en svak kvinne, kunne klare det, når jeg, den sterkeste av alle, måtte gi opp? 

 

Hun trakk på skuldrene og svarte:

 

Det var ikke ditt barn?

 

Kjærlighet gjør en sterk sies det og jeg vet ihvertfall for min egen del at jeg er villig til å gå gjennom ild og vann for mine kjære barn ♥

 

(begge bildene er hentet fra nettet)

 

 

Med ønske om en riktig fin dag til deg fra Engla♥

 

 

4 kommentarer
    1. Ja, jeg har hørt mødre og fedre,blir sterke som bjørner og løfter bilder om de må, for å redde /hjelpe barna sine 🙂 Jeg har jo ikke den erfaringen, men jeg skjønner at det er spesielt 🙂 FIn historie Engla, nydelig <3
      Klemmer <3

    2. Fru Stussli: Ja det er utrolig hvordan vi kan finne frem krefter vi trodde vi ikke hadde hvis våre kjære barn trenger det <3

      Ha en fin dag du også Bentevenn <3

    3. frodith: Tusen takk fineste frodith <3
      Ja det er uante krefter som settes i sving hvis vi merker at barna våre er i fare gitt 🙂

      Klem til deg fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg