Når du blir gammel og ingen vil ha deg…..

Sett deg på taket og la kråka ta deg…

Det var det vi skrev i minneboka til hverandre da vi var små. 

Hmmm finnes det minnebøker lenger nå da?
Da jeg var lita…

var det i gamle dager?

Om to uker blir jeg nemlig 40 år

For førti år siden..hmmm høres veldig leeenge ut…

Er det nå jeg skal gå og sette meg på taket?


(sånn ser jeg ut i 2045 i følge sønnen til min venninne)
 
Når er man egentlig  gammel?

Er det, den dagen man begynner å sove middag?

Når vennene dine begynner å smigre deg med at du ser ung ut?

Eller den dagen man bøyer seg ned for å knytte skolissen og må man stanse opp og tenke etter om det var noe mer man skulle ha gjort når man først er der nede? 

Hva er din definisjon på et gammelt menneske? 

 

Hvor gammel kan en være for å bli kalt ung?

Eller, hvor gammel må en være for å bli kalt gammel?

Synet på alder varierer jo også med alder. For eksempel er det sånn at jo eldre folk blir,

jo eldre må andre folk være, for å bli kalt gammel, og svært få vil jo kalle seg selv gammel,

Ung eller middelaldrende, men ikke gammel…

Ja ja, til syvende og sist er det vel ikke hvor gammel du er som er avgjørende, men hvordan du er gammel 🙂

 

~ Alder er bare et tall..

som sier noe om hvor lenge du har levd..
men ingenting om hvor gammel du er..  
~

 

~♥~Det var dagens fra Engla`s filosofiske hjørne ~♥~

Ung nok til å prøve noe nytt, men for gammel til å måtte like alt sammen.
Ung nok til å tåle et nederlag og gammel nok til å være rustet for flere.
Ung nok til å tenke framover og gammel nok til å forstå at noen tog har gått.
Ung nok til å være spent på framtiden og gammel nok til å huske fortiden.
Ung nok til å elske, men for gammel til å bære med meg hat.
Ung nok til å ønske nye bekjentskaper og gammel nok til å velge egne venner…..♥♥♥


16 kommentarer
    1. Man er både ung og gammel er min følelse.. Innimellom føler jeg jeg veldig veldig ung, barnslig, tullete, lett, og energisk 🙂 Men jeg er også moden, erfaren, litt sliten og slapp, og i enkelte speil litt rynkete 😉 Av og til.. så det er veldig variert dette livet 😀 Greit med litt filosofering innimellom, det gjør vi “modne” innimellom 😀 Ha-ha 🙂 Ha en herlig og filosofisk dag, fineste Engla :-)Goklem fra Frodith <3

    2. Alder er bre tall, glem alt dette du funderer på..
      Men jeg kunne ha vært mora di, har ei datter på 40, da er jeg gammel ja:)haff ;(

    3. 40 er jo ingenting! Reine ungdommen jo! ;o) Om tre dager blir jeg 50 … og antakelig burde jeg ha vært oppe på det taket allerede. Men det spør som noen hadde gidda å ta meg ..

    4. Ikke lenge før vi sitter på hjemmet sammen,med hvert vårt halssmykke,mimrer å angrer på alt vi ikke gjorde;))

    5. Jeg er vel blant de eldre blogg-damene, jeg;), men gammel? NEI. Kiiipt for deg, du er snart i kategorien 40+ du også;);). Tror det skal mye til at noen kaller meg ung, men du er bare så vidt passet ungdommen;);) Tenker vi kan bli enige om at vi ikke bryr oss om tall:):)

    6. frodith: Tusen takk fineste frodith <3
      Jeg kjenner meg igjen i din beskrivelse 🙂
      Men alt i alt må jeg vel si at jeg fortsatt føler meg ganske ung og det å ha små barn bidrar også til at jeg ikke "stivner" 🙂
      Ønsker deg en fortsatt fin kveld, en god natt og riktig god tur i morgen!
      Go'klem fra Engla

    7. Hanne: ja alder er bare ett tall Hanne og man er vel så gammel eller så ung som man føler seg 😉
      Bare litt gøy å filosofere litt nå på tampen av trettiåra 🙂

    8. Marit: 40 og 50 er ingen alder lenger 🙂
      Tror gjennomsnittsalderen på kvinner ligger på 83, så vi kan jo leke i maaaaaange år til før vi setter oss på taket 🙂

    9. For life: Tusen takk vennen, ja jeg ser da litt grom ut også da, hihi
      Men må si at jeg er glad det går litt gradvis og at man ikke bare plutselig ser ut som ei viske :p
      Man må liksom venne seg til det at utseende også er i endring 🙂

    10. fruensvilje: jeg er helt enig med deg 🙂
      Jeg måtte bare reflektere litt da det gikk opp for meg at jeg natt er ferdig med trettiårene 🙂

    11. Livsrom: Ja i dag fikk jeg beskjed om at ordet gammel har gått ut på dato.
      Det heter eldre med mere livserfaring for hvert år som går og jeg må jo ærlig innrømme at jeg trives godt som snart 40+ åring 🙂
      Så jeg er HELT ENIG med deg, vi bryr oss ikke om tallene 🙂
      Klem til deg fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg