Trinn for trinn beskrivelse på tøykurv av “gamle filler”

Tøykurv proppfull av d-vitaminer 🙂

Utstyr:

Dynetrekk, laken eller lignende i strimler på 3 cm (+/-)

Heklenål str 15

 

Her kommer oppskriften min:

1. omg: Lag en løkke/ring 

Hekle seks fm (fastmasker) i ringen.

2. omg: Hekle to fm i hver fm

Dra sammen ringen, sånn at du tetter hullet i midten

3. omg:Hekle to fm  i annenhver fm

4. omg:Hekle to fm  i hver tredje fm

Etter 4.omg fortsatt jeg å hekle rundt og rundt uten å øke til jeg fikk den høyden jeg ville ha på kurven.

(Vil du ha en større kurv fortsetter du på denne måten:

5. omg: Hekle to fm i hver fjerde fm

6. omg:Hekle to fm i hver femte fm

osv.)

Greit å ha noe å henge fingrene i når jeg sitter i solen ♥

 

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Engla♥

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← 

8 kommentarer
    1. moro med filler, det vet både du og je, trallla, trallla.
      Du er så flink til å vise prosessen du, det kan itte je:))
      Ha en fin kveld :))

    2. De blir veldig fine og kjekke og bruke :-)Jeg har laget et par kurver jeg også, og nå har jeg lua ferdig på bloggen 🙂 Samme prinsippet som kruvene, bare tynt og mykt garn 😀

    3. Blir helt imponert jeg. Utrolig flink du er å få det til! Jeg skal nok få prøvd meg en gang i fremtiden, men hekling er ikke min sterke side….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg