DIY – topp med batikkmønster

Her har jeg laget en topp med batikkmønster

Jeg har brukt det jeg kaller sirkelteknikken.

Da finner man først midtpunktet, tar tak i midten og trekker den opp mens resten av toppen henger nedover.

Binder en snor der man ønsker at ringen skal være og ønsker man flere ringer knyter man flere snorer.

Snurrer man snoren rundt en gange blir ringen smal  og tar man den flere ganger rundt blir ringen bredere.

Når man er ferdig med å surre snorer er det bare å putte toppen i vaskemaskinen sammen med tekstilfarge

og vipps så har man en ny topp 🙂

Eller man kan gjøre som jeg har gjort her: Batikk – “nye” klær for en tier eller to ( del 1 ) og her: Batikk – “nye” klær for en tier eller to ( del 2 )

 

Liker du batikk?

 

Ønsker deg en fortsatt fin dag! 

Klem fra Engla♥ 

 

 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ←

14 kommentarer

Siste innlegg