Dagen i dag -(den knakk igjen…)

Startet med en trilletur til Nille,

for jeg fikk nemlig øye på disse flote glassene der i går da vi var på tur.

Jeg synes de er så fine, så disse måtte jeg bare ha.

Da lykkeliten tok formiddagsduppen sin,

heklet jeg ferdig denne denne kurven.

Til slutt begynte jeg på ei ny fillerye, men da skjedde det altså…

heklenåla ryker… igjen….

Så i kveld skal jeg rett og stett bare slappe av 🙂

Sikkert bra for fingre og armer det også, for å hekle med filler er faktisk ganske tungt.

 

Ønsker deg en riktig god kveld!

Klem fra Engla♥

20 kommentarer
    1. Mange flotte kopper ja.-) Jeg kunne bare se på de i dag, da jeg har nok av kopper fra før. Du må ha en fin kveld!

    2. Tøft.
      Glassene kan også være fine med telys i. Jeg har slike blåe på det blåe rommet vårt.
      Jeg må ut å shppe litt i morgen kjenner jeg, ha så lyst på noe nytt til “uterommene” mine.
      Ha en fin kveld.

    3. Næmmen det var da fælt til dårlige nåler du fikk.
      Er godt med en kveld der du bare skal kose deg da 🙂
      Her er det også håndarbeidsfri i kveld.
      De glassene var knalltøffe!!
      Ha en finfin kveld!!

    4. Kjempefine glass, sånn som jeg gjerne kunne hatt her 🙂 Og kurver kommer det herfra nå også 😀 hekla 🙂 Men må si du er HARD på heklenåla 😉

    5. Kjempestilige glass 🙂 og den heklekurven din var også stilig, kreativt, kan brukes til masse.
      Fælt så disse heklenålene dine knekker, hehe et tegn på heklepause, sier jeg som syr i ett sett.
      Kan tenke meg at det er tungt å hekle med filler, er vel derfor målene knekker.
      Ha en fin heklefri kveld 🙂

    6. Hanne: Tusen takk 🙂
      Ja der sa du noe, de er sikkert kjempefine med lys i <3
      Nille har faktisk mye fint, så det anbefales en tur innom der 😉

    7. Fru Stussli: Tusen takk, ja disse fallt jeg pladask for 🙂
      Det er godt med litt heklepause, men dumt med disse nålene som knekker for meg.
      Men,men denne har jobbet hardt da 🙂
      Kos deg med fri kvelden 🙂

    8. Veronica: Tusen takk 🙂
      Helt enig med deg!
      Kanskje dumt at de er i plast…hmm
      Må ihvertfall i vei å kjøpe ny i morgen 🙂

    9. frodith: Tusen takk, ja disse fargerike glassene er kjempefine 🙂
      Gleder meg til å se kurvene dine 🙂
      Jeg er nok litt for hard på nåla…ja, ja, den gjorde en god jobb så lenge den varte 😀

    10. Lisbeth Pedersen: Tusen, tusen takk snille deg <3
      Ja det er noen av stoffene som er tyngre å hekle med og da er det nesten så jeg hører at det knaker i nåla...må nok lære meg å ta ett hint...
      Nå er det ihvertfall heklepause, litt ufrivillig men det var faktisk veldig godt 🙂

    11. Hei Engla, jeg gikk inn på profilen din av den enkle grunn, at du i galleriet hos frodith hadde stemt på bilde av mine to ventende små hårete gutter <3 de heter forøvrig Blue og Terror (ja han heter virkelig Terror hihi) , og de kikker ut og venter på min 14 år gamle datter Madde skal komme hjem fra skolen <3 det hender det er litt kjedelig med bare meg hjemme 😉 men...over til innlegget ditt, såå flotte glass, tror jeg må på Nille i morgen! De var vel ikke dyre heller, når det er på Nille (økonomien er litt skrall før 17 mai 😉 men disse "glade" glassene fikk jeg såå lyst på. Elsker farger om våren og sommeren! Flott kurv du har laget også, jeg kan ikke huske sist jeg heklet...kanskje jeg har glemt hvordan...men jeg har aldri forsøkt å hekle med slike filler da. Hva er den penn lignende saken som ligger der ved kurven, er det en form for heklenål/verktøy man bruker da? Eller er jeg dum nå hehe... skal se videre i bloggen din til et annet tidspunkt av døgnet. Men håper du vil være min venn her inne, jeg er rimelig fersk på blogging, men jeg lærer stadig 🙂 god natt fra meg!

    12. dette var fargerike flotte glass,ja kunne nok tenkt meg slike jeg også :))når det gjelder heklekroken så var det kanskje på tide med en som ikke er i plastmaterial :))

    13. fruensvilje: Løp og kjøp 🙂
      Jeg er ihvertfall kjempefornøyd med mitt kjøp 🙂
      Nå har jeg kjøpt meg ny nål, men har enda ikke sett disse store i noe annet enn plast..desverre

    14. Blunck: Bildet av hundene dine var helt herlig<3
      Minnet meg på min kjære TeaChea som nå er død.
      Hun sto alltid sånn og tittet 🙂

      Glassene kostet ti kroner stykket og det er de så absolutt verdt 🙂
      Den "pennlignende" saken er heklenåla mi som knakk, men i dag har jeg kjøpt meg ny og er i full gang med å hekle en ny fillerye 🙂

      Jeg tok opp igjen heklingen for under tre uker siden og da var det ca 20 år siden sist..
      Kjempegøy og kan virkelig anbefales 🙂

    15. fruensvilje: Så sporty som du er, så er det bare å ta på seg de nye skoene og sette avsted 🙂
      Eller foresten fem mil blir kanskje litt vel drøyt 🙂
      Ta bilen du.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg