200+600 mil med barnevogn

Den glade vandrer kalles jeg, naturen er min venn….tralalalalalalala….♥
Etter daglige trilleturer i allslags vær rundet vi i går 200 mil langs Spydebergs veier 🙂
(før det trillet vi minst 600 mil i Trysil)
Med på kjøpet har vi fått masse frisk luft, masse vær, fått nyte den flotte naturen,
fått se dyrelivet på nært hold, hilst på mange hyggelige mennesker
og sist men ikke minst blitt kjent i nærområde på vårt nye bosted ♥
Og lykkeliten, ja til og begynne med fikk han sine daglige formiddagsdupper i Guds frie natur,

og nå får han studert både traktorer, busser, biler motorsykler, fly, tog og alt annet som rører seg 🙂
I tilegg får han sjarmert kassadamene i senk da vi triller innom butikkene :)♥

De første hundre nådde vi allerede 27 oktober. (Da hadde vi bodd her i underkant av 1,5 mnd)
Etter at jeg begynte på treningstudio har det stort sett blitt “bare” en trilletur om dagen og jo større lykkeliten har blitt jo kortere blir turene.
Han synes det er kjempestas på tur, men naturlig nok vil han ikke sitte i vogna i flere timer lenger 🙂
Før vi flyttet til Spydeberg gikk trilleturene i fjellet og langs vannet i Trysil, så de tre nederste bildene er derfra
Alle bildene er tatt med mobil, så kvaliteten er varierende, men som du kan se har vi vært ute i alt slags vær 🙂
Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær ♥
Du lurer kanskje på hvorfor i all verden jeg gikk så mye ?
For meg var dette den beste måten å takle ett vanskelig samlivsbrudd på, så det var rett og slett trapi i hvert eneste steg.
Mens lykkeliten sov søtt i vognen sin,  fikk jeg “renset” hodet mitt.
Men nå går vi for å få frisk luft og nye opplevelser,
Ja, vi storkoser oss og skravler og ler på turene våre lykkeliten og jeg:)♥
En ting er ihvertfall sikkert: SIMO HAR SLITESTERKE VOGNER!!! (hi,hi)
Ut på tur, aldri sur 🙂

 

Ønsker deg en riktig fin fredag !

Klem fra Engla


20 kommentarer
    1. Så flotte bilder og sprek dame!
      Jeg må også trene meg gjennom vanskelige ting. Jeg går, sykler og svømmer. Etterpå er humør og glede tilbake 🙂
      Ha en strålende dag <3

    2. Fine bildet, sprek dame.
      Det er godt med aktive endorfiner, du blir i bedre humør og ser lysere på tilverlesen, så dette var lurt i en tung periode.
      Driver og mobliserer jeg også på å ta opp aktiviteten som jeg har hatt, så jeg har bestemt meg at nå i dag skal jeg og de firbeinte på en liten tur, var det i går også. Så dette er en spe begynnelse, kan ikke starte for hardt, da blir det bare ikke noe av.
      Ha en fin dag!!

    3. frodith:Ja vi har vært ute på trilletur stort sett hver dag siden lykkeliten ble født og vi var vel hjemme fra sykehuset.
      Untaket var dager med over 20 kuldegrader 🙂

    4. Det å gå turer eller jogge er utrolig god terapi! -og eneste bivirkning er at buksene sitter løsere..:-) jeg gikk masse da min yngste satt i vogn. Som regel satt storesøster på også. Ettersom han ble eldre satt han og “heiet” på meg da jeg løp opp bakkene..Koselig de turene, var jo aldri alene. Men nå er han 10 år og jeg klarer ikke presse han ned i vogna lenger.he he…Men når jeg løper er han ofte med og sykler ved siden av, så tar vi 2 fluer i en smekk..Eller vi drar på sykkelturer sammen.
      God helg til deg.

    5. Hanne: Tusen takk kjære deg 🙂
      Ja det er deilig å komme seg ut og bevege seg.
      Enda bedre er det når man er så heldig å ha selskap, noe både du og jeg har <3
      Godtur med dine firbente!
      Kos deg og ta det i ditt tempo 🙂

    6. helgemamma: Ja det er sant 🙂
      De kiloene jeg gikk opp i svangerskapet ble fort borte og de andre kiloene jeg hadde til overs forsvant fort de også 🙂
      Jeg har alltid vært glad i å gå og ekstra koselig har det vært når barna har vært små og jeg har vært på trilleturer.
      Så gøy at du og sønnen fortsatt er på tur sammen da, det håper jeg at vi også får til.
      Koselig å gjøre sånne ting sammen og fysisk aktivitet og frisk luft er jo godt for de fleste 🙂

      Ønsker deg en riktig god helg!
      Klem fra Engla

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg