Hjemmelagde knekkebrød med honning

I går bakte jeg grove knekkebrød med honning.

De er utrolig gode med smør og brunost 🙂

Oppskriften får du her:

2 dl grovt mel

2 dl store havregryn

1 dl solsikkekjerner

1/2 dl sesamfrø

1/2 dl linfrø

1/2 ts salt

2 ts honning

3,5 dl vann

grovt mel

store havregryn

solsikkekjerner

sesamfrø, linfrø og salt.

Bland dette godt.

Tilsett honning 


og til slutt vann og rør godt

Dekk ett stekebrett med bakepapir og fordel deigen jevnt utover.

Del opp i passende stykker. 

Stek knekkebrødene med varmluft midt i ovnen på 160 grader.

(jeg lagde bobbelrøre og da må man ha ett brett oppe og ett nede og bytte plass etter 30 min)

Etter en time skal de stekes i 10 minutter med åpen dør.

Avkjøles på rist og brytes opp i biter.

Oppbevares tett og tørt.

Klem fra Engla ♥

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her→ Englas kreative verden ← og er du på instagram finner du meg her →englaskreativeverden

#knekkebrød #hjemmelagdeknekkebrød #knekkebrødmedhonning #honning #oppskrift

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg