Pai a’la Monika

Forige helg hadde jeg besøk av ei god venninne og hun lagde verdens beste pai til meg ♥

Den fikk 12 av 10 mulige poeng 🙂

I går prøvde jeg meg på noe lignende og her får du oppskriften:

Finhakk en løk og stek den med litt smør under svak varme.

skru av varmen og tilsett skinkebiter (jeg brukte en boks picnicskinke)

tilsett 3 dl kokt fullkornsmakaroni og en drøy håndfull timian

bland dette sammen

Gjør i stand paideigen og klem den ut i en paiform 

(jeg brukte maizena paideig som kun skal tilsettes lunkent vann)

Fyll paibunnen med med blandingen ovenfor

visp sammen 3 egg

en boks creme fraiche

og ca 2 dl revet ost

Hell blandingen over

og dytt det forsiktig ned med en gaffel (bare sånn at du får blandet det litt)


Sett paien i ovnen på 200 grader i 30-40 minutter.

Lag salat av f.eks isbergsalat, rødløk, vårløk og tomater

og dressing av Iduns fettfrie Franske dressing med persille og dill blandet med Balsamico

nam nam ♥

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg