Diy – smykker av hamaperler

I går laget jeg nye smykker. Jeg er egentlig ingen “smykkedame” men liker det enkle hvis jeg først skal bære noen.

Med meg er det sånn at når jeg først får en “god” ide er det bare å sette igang.

Jeg plasserte alle perlene på høykant på et bakepapir, satte ovnen på 200 grader,

satte perlene inn i ovnen og lot de stå i ca 5 min. Her ser du resultatet. Da de var avkjølte tredde jeg de på en tynn strikk som jeg kjøpte på garnbutikken og laget et armbånd og et kjede. Så enkelt og så dekorativt.

Nå er lykkeliten i seng og jeg skal male et gammelt skap som har stått her og ventet i en evighet.

For på tirsdag var jeg på kurs med Chalk Paint Norge og nå går jeg på med friskt mot. For “det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert”

Allerede første kvelden satte jeg igang å male denne lysestaken. Om den forblir sånn gjenstår å se, men jeg prøver ihvertfall , hihi


 

Følg meg gjerne på facebook Englas kreative verden og på instagram englaskreativeverden der oppdaterer jeg daglig med bilder fra min kreative hverdag.

Tusen takk for at du titter innom meg og min kreative verden ♥

Ønsker deg en herlig kveld!

Klem fra Engla

#interiør #interior #interiör #hama #perler #perlesmykker #hamaarmbånd #hamakjede #hamabracelet #hamanecklace #diyhama #diysmykker #hobby #håndarbeid #chalkpaint #anniesloan #gjenbruk #fargeglad #colorlove #inspirasjon #oppussing #diy #gjørdetselv #doityourselfe #englaskreativeverden #design #hobby #farger #lysestake #kreativ #interiørblogg  #lotus #luciekaas
6 kommentarer
    1. så koselig å høre fra deg igjen da 🙂 like kreativ og flink som alltid.Det settet med smykker var utrolig fint,så smart å bare smelte ned slike perler,du skal ikke se bortifra att jeg prøver meg 🙂
      En nydelig mugge,no har ikke eg instagram men lykke til til dem som har et håp om å få en slik fin gave 🙂
      PS det vesle skapet var veldig sjarmerande,blir spennende å se hva du gjør utav den 🙂

    2. Smart! Det går mye i perling på jobben om dagen. To av tre-åringene har oppdaget perlene, og fyller brett etter brett – som må strykes og sendes hjem. Ganske fin trening for en tre åring! Og som smykkeperler ble de mye finere når de ble “stekt”. Det tipset tar jeg med meg på jobb 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg