Nytt bord av gamle leksikon

Det begynte med en stabel av leksikon, denne gangen ni stykker. To av dem kledde jeg med innpakningspapir. Litt decoupagelim under og over så sitter det godt.

Deretter limte jeg alle bøkene sammen med trelim. *hihi* “man tager hvad man haver”. Det er det jeg har brukt på alle tre bokbordene mine og ingen har ramlet fra hverandre. Enda de har fått gjennomgå med lykkeliten som har trillet de rundt.

Ja for jeg setter hjul under, for enkelt å kunne flytte på dem.

På de andre bordene har jeg både skrudd i skruene som følger med i pakken, og limt i tillegg. Men denne gangen har jeg bare brukt lim, og de sitter godt alikevel.

Bøkene suger enorme mengder med maling og det føles nesten som en evighetsjobb. Men denne gangen brukte jeg heftgrunn på alle permene, for å spare meg litt i forhold til malejobben. 

male, male, male, male

og her ser du resultetet. Dette er min favoritt av bokbordene, og med sommerfugler passer det jo perfekt for årstiden vi går inn i nå.

Noen glansbilder med sommerfugler på ble det også.

Nå er jeg spent, hva synes du om mitt nye bokbord?

Til slutt vil jeg minne om min UTFORDRING til DEG hvor jeg lurer på om du vil dele en gjenbrukside med meg og de andre leserene. Husk ingenting er for lite. Har du heklet teppe av sengetøy, laget veske av en gammel bukse, lampe av norgesglass, pusset opp en kommode, bruker du sandkakeformer til å ha t-lys i, syr du om klær, bruker du syltetøyglass til noe annet en syltetøy, eller lager du bord av bøker???

Jeg har fått inn mange herlige bidrag, men ønsker meg enda flere. Har du blitt inspirert av noe jeg har laget er det ekstra gøy..*hihi*

Jeg vet ihvertfall at det begynner å bli mange av dere som har laget tepper etterhvert og det er jo kjempegøy!!!

  • Fristen har jeg satt til 31 mars.

 

Ta et bilde og bli med da vel!

Ønsker DEG en herlig kveld!

Klem  fra Engla 

Har du lyst til å følge meg på Facebook kan du gjøre det her Englas kreative verden og på instagram finner du meg her englaskreativeverden


#gjenbruk #hekling #crocheting #interior #interiør #interiör #håndarbeid #hobby #håndlaget #mydesign #gulvteppe #hekletteppe #fillerye #ragrug #redesign #blogg #kreativ #crochetrug #kreativ #inspirasjon #craft #recycle #roser #diy #kaffe #bokbord #leksikon #upcycle #create #håndarbeid #bordavbøker #oransje #orange #sommerfugler #fargerikt #gladfarger
18 kommentarer
    1. det passet nok i din stue og smart var det med hjul under,mye bedre dette enn å ha bøkene ståande i en hylle og støve ned da :))no har du et praktisk bord om en trenger noe å sette kaffekoppen på

    2. Du er så kreativ og dyktig! Blir glad og inspirert av å lese bloggen din 🙂 og bidrag til utfordringen din skal jeg få sendt avgårde så fort som mulig. Er spent på å se hva for noe spennende du har fått inn 🙂

    3. Utrolig kjekt å se hva du får til. Passet jo midt i blinken dette, og ikke vanskelig heller.:) Dette er idder jeg håper flere tar til seg.:)

    4. fruensvilje: Ja jeg er vedig fornøyd med disse bordene, fine og sette ting på og fine som pidestaller til blomster 🙂 Absolutt bye bedre en å ha bøkene som støvsamlere 🙂

    5. karenmarenmette: Tusen takk snille deg <3 Ja plutselig er du i gang du også 😉
      Ønsker deg en herlig kveld <3
      Go´klem til deg

    6. Må bare si det igjen Engla, du er utrolig kreativ.
      Jeg er nok ikke så inne på dette så jeg har nok ikke så mye bidrag som sådan, men synes du er flink til å finne inspirasjon og ikke minst gi inspirasjon til andre 🙂

    7. Anonym: og en fin måte å gjenbruke de på istedet for at de skal kastes. Det er desverre sånn at bruktbutikkene ikke vil ta imot leksikon lenger, så dette handler ikke om forakt for bøker, snarere tvert imot. De lever videre, men på en annen måte.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg